Om höjdmätningen hade funkat bra så hade det varit en utomordentligt nyttig funktion. Tyvärr är höjdprecisionen väldigt dålig med GPS. Värdena för höjd är i stort sett oanvändbara. Där har du helt säkert större nytta av mätaren i din Suunto.Jag vet också oftast var jag sprungit men när du kan se puls och geografi i närliggande grafer kan du se om hur pulsen normalt ökar i uppförbackar etc. Jag har själv mellantinget Suunto X6HR som mäter puls och höjd via lufttryck så jag kan på datorn få grafer med puls och omräknad höjd vilket roar mej. Hade ännu hellre haft även GPS och karta + puls och höjd. Min dröm vore ett blåtandpulsband och en java-aplikation till SonyEricsson C702i och jag har har skicaktdenna dröm till SonyEricsson, strax före Nokia lanserade sitt blåtandspulsbälte.... ;-(
/Patrik
Jag bryr mig av flera olika skäl inte särskilt mycket om pulsen. Den enda egentliga nytta jag har av min klocka är att den ger distansen och kilometersnitt- jag springer mest på vanliga vägar/grusvägar och vet (visste tidigare) inte hur långa rundorna är.
Men smaken är som baken. Många kommer bra överens med sina 305/405
Glömde nämna att det på Sporttracks hemsida (ett tredje parts-program för 305/405) finns ett tillägg som korrigerar höjden så den blir rätt. (Jämför kooridinaterna med nån databas på NASA och ersätter dem mot NASAs data om de inte överensstämmer). Jag har tagit hem det men inte lyckats installera det.
Elle-Belle, jag har haft ett par polar. De funkade bra.
Senast ändrad: