Det räcker med att skriva en bra rubrik och hålla sig till ämnet
Detta är förvisso ett forum för navigering i sin allmäna betydelse, men det mesta som frågas och skrivs om rör GPS. Inte särskilt konstigt att den mesta kunskapstörsten finns inom ett detta förhållandevis nya och dessutom svåröverblickbara (för nybörjaren) område. Karta och kompass kan de flesta frilufsare förmodligen redan. (Vi såg dock ett inlägg för inte så länge sedan som handlade om att gå i cirklar.)
Som geocachare nyttjar jag min GPS både i bilen fram till närmaste p-plats och mellan bilen och cachen, ofta i skogen. Jag har haft ovärderlig hjälp av den stora kunskap och generositet som präglar detta forum, på alla delsträckor fram till gömmorna.
Här kommer mina förslag till förbättringar.
1) Sök innan du startar en ny tråd
Det finns nästan alltid tidigare inlägg som behandlar just det som just du tänker skriva om. DETTA BORDE VARA UTSIDANS HUVUDREGEL
2) Skriv en tydlig rubrik
Rubriken ska beskriva vad inlägget verkligen handlar om.
3) Håll dig till ämnet = rubriken
Avvik inte för mycket, häng på dina extrakunskaper om närliggande saker i en annan tråd, som du hittar genom att söka, eller starta en ny.
Ett färskt exempel på hur en diskussion byter riktning är
http://www.utsidan.se/vb_forum/showthread.php?threadid=19234 som skulle handla om Garmins nya kartor men som efter ett tag kom att handla om EGNOS.
Hur som helst, tack till alla för lärorik och stimulerande läsning!