Inga friluftsmänniskor i Linköping?

Ett finns vid djurgården, strax utanför Södra ekkällan.
Fortsätter man sen längs östgötaleden finns det åtminstone två till innan Bestorp. De är utmärkta på gröna kartan. Det är alla jag har kollat upp.
Gröna kartan har säkert fler inritade, om man letar.
Sen finns www.sovplats.nu och www.ostgotaleden.se att söka vidare på.

/OJ

Jag passerar ofta ett på gamla övningsfältet kanske 1 km S om Garnisonen. Vad nu det ska vara bra för.

En bit efter Sätravallen finns ett vid en sjö, mycket vackert beläget, på Östgötaleden. Kanske 5 km dit, eller så. Sen vill jag minnas att det finns ett vid Hallsjön norr om stan - det är väl fortfarande Linköping?

jag tror det ligger två till tre vindskydd i området söder om garnisonen. Dom är dock inte utmärkta på kartan jag har utan man får leta lite, ska ut i helgen och då kan jag kolla om jag kan lägga till dom på min egen karta. Sedan så finns det ett som ligger söder om vidingsjö ca 2 km på östgötleden(från vidingsjö) utmärkt med skylt när man går där, går dock ett jogging spår förbi där så det kan vara en del trafik där om dagarna.

sedan ligger det ett yttligare söder ut vid hovetorp, det är dock (uppskattningsvid) 6 - 8 timmars vandring dit. och jag har tyvär inte varit där själv än.

jag tror det ligger två till tre vindskydd i området söder om garnisonen. Dom är dock inte utmärkta på kartan jag har utan man får leta lite, ska ut i helgen och då kan jag kolla om jag kan lägga till dom på min egen karta. Sedan så finns det ett som ligger söder om vidingsjö ca 2 km på östgötleden(från vidingsjö) utmärkt med skylt när man går där, går dock ett jogging spår förbi där så det kan vara en del trafik där om dagarna.

sedan ligger det ett yttligare söder ut vid hovetorp, det är dock (uppskattningsvid) 6 - 8 timmars vandring dit. och jag har tyvär inte varit där själv än.

Hofvetorp glömde jag. Jag gick för många år sen hemifrån Ryd till Bjärka-Säby, som övning, och passerade naturligtvis denna sluss (det är väl ett kraftverk och en gästhamn där, också, OJMR)
Åtminstone då fanns det vatten, två kranar, så det går verkligen att övernatta.

Liknande trådar

Vinter i Österrike: 6 höjdpunkter

Upplev ikoniska skidbackar, glaciäräventyr och charmiga byar där alpina traditioner och kulinariska smakupplevelser skapar en unik atmosfär.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg