Jag har ingen bra koll på "småsäckar". För helgturer och upp till ca. 5 dygn med tält/tarp/vindskydd är min Vulcan onödigt stor. Idealet för mig vore en ren säck med endast ett stort huvudfack på 40 l, och med avtagbara sidofickor på c.a. 7,5 l styck, samt med riktigt bärsystem. Inget frontfack, men gärna i topplocket och typ plånboksficka i säcken. Och möjlighet att fästa liggunderlag på säckens rygg, eller möjlighet att fästa remmar själv för ändamålet, samt fästmöjligheter på säckens sida för typ fiskespöna.
Har tittat på Lundhags Dovre, vilken är 40 l totalt, inklusive sidofickorna. Gillade den säcken, förutom att den är avdelad i två huvudfack (vilket går att lösa) men den kanske är lite för liten, och med sämre flexibilitet än om bara huvudfacket var 40 l, och med avtagbara fickor. Har någon testat den säcken? Vidare kollade jag MacPac säckarna som är ganska rena, men vet inget om dem. Någon som testat dem? Arcteryx har en del, men tyvärr har de frontingång, frontfack, vilket jag inte vill ha.
Tacksam för synpunkter och tips,
Raskesven
Har tittat på Lundhags Dovre, vilken är 40 l totalt, inklusive sidofickorna. Gillade den säcken, förutom att den är avdelad i två huvudfack (vilket går att lösa) men den kanske är lite för liten, och med sämre flexibilitet än om bara huvudfacket var 40 l, och med avtagbara fickor. Har någon testat den säcken? Vidare kollade jag MacPac säckarna som är ganska rena, men vet inget om dem. Någon som testat dem? Arcteryx har en del, men tyvärr har de frontingång, frontfack, vilket jag inte vill ha.
Tacksam för synpunkter och tips,
Raskesven