>> MHW Trinity där PU beläggningen på golvduken släppt på några ställen....
(Jag läste recensionen
)
Precis så var det på mitt Hilleberg Namatj (inget insektsgift, bara ålder). Jag tätade golvet med Aquaseal och det blev tätt. Aquaseal är någon slags polymer (plast) som förenar sig med tyget. Sitter som berget. Skulle tro att det funkar att dutta på i småhålen också.
"Daher spielt es an sich keine Rolle, ob Polyurethan, Silikon oder PVC zuvor für Wasserdichtigkeit sorgten. Im Test hat Polycoat auf vormals beidseitig silikonbeschichtetem Gewebe jedoch nur mäßig gehalten!"
Det spelar altså ingen roll vad som stått för tätningen innan, polycoat funkar! Jag tvättade innertältet i maskin innan behandlingen för att avlägsna alla gamla rester, men det ska tydligen funka ändå. Man kan även låta originalet sitta och behandla hela den icke bestrukna sidan av väven.
Vad beträffar test av vattentäthet så har jag inga bra tips. Jag märkte att tältet läckte när jag använde det. Någon som vet nåt bra dush-test eller liknande?
Om du inte kan tyska så kan du maila din order på engelska. Frakten är 15 euro och du betalar med Visa eller liknande.
(Konstigt att en så bra produkt inte finns överallt?)