Det aer raett som Peter skrev att det aer traadarna mellan haalen som haaller myggorna borta...
Jag har anvaent impregneringsmedel i form av spray och det fungerar perfekt, kanske lite vael perfekt. Jag koept mitt spray i Thailand och betaldae under 10kr foer det. Tyvaer saa staar det paa thailaendska paa burken saa jag har ingen aning vad det innehaaller och det kanske aer baest saa.
Effekten av sprayet aer att de mygg och andra konstiga djur som landar paa myggnaetet doer naestan direkt saa paa morgonen brukar man ha en liten hoeg av doeda djur runt kanterna paa naetet. Jag vet inte hur nyttigt det aer att sjaelv sova under naetet och det kanske finns en anledning varfoer det inte saeljs spray saadant spray i Sverige. Om jag inte har helt fel saa brukar man kunna koepa impegneringsspray aeven i Sverige. Jag tror att jag blev erbjuden att koepa nytt spray i Sverige paa en vaccinationsklinik men det var naagra aar sedan. Fick aeven reda paa daer att man kunde koepa baettre och billigare utomlands. Ska du aaka till naagot konstigt land saa kan du saekert koepa impregneringsmedel daer istaellet. Ett effektivare och billigare medel.
/Stellan