ihopfällbart

Jag har varit sugen på en sådan ganska länge, mest för att den ser helt livsfarlig ut ;)

Kolla röret som går upp vid sadeln. Snabbkastrering någon?

Vad vill man ha en fällbar cykel till?
Skall den vara "ultramini" när den är hopvikt?
Eller bara något mindre när den är vikt?

Känns som om det är ett av första valen man vill göra.
Skall den kunna används på grusväg/stig eller är det för stadscykling?


Mezzner; sa:
03-03693820203.jpg

Kan den vara nåt?
Finns på Blocket bl a.
 
Jag har sett dahons värsting racer. Är en Ozzie i stan som har en och den är verkligen fräck och bra på alla sätt och vis men det är lite mycket pengar för det jag skall ha den till. Jag antar att jag vill att den skall vara hyfsat allround typ 20 tum.

Biltema har förvisso ett oslagbart pris men jag tycker att den har några svagheter jag inte vet om jag vill leva med. (Att sadelstolpen är i stål och växlarna är nog ingen höjdare). Går det föresten hitta ersättningsprylar till vikbara cycklar eller är allt sådant special? Lutar nog åt en enklare dahon
 
Vi har två urbanista på jobbet. Det är samma person som började med Kronan cyklarna som gör Urbanista. Den kommer i två versioner. En oväxlad och en växlad. Om du ska skaffa en liten ihopvikbar så se till att det är växlar annars får du trampa på utav bara den. Den är hyfsat smidig att vika ihop. En fördel är att kjedjeskyddet täcker hela kjedjan. Som alla cyklar av den typen så känns det till en början väldigt vingligt, men vad det än blir så se till att du köper en med växlar.
 

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg