Hej Jens
Om du läser mitt inlägg här på forumet lite noggrannare utan att ha som mål att kritisera sönder folk så ser du nog att jag skriver att det blåser ganska mycket och att jag ska undersöka om vädret är tillräckligt bra för att dra, annars skulle jag planera om starten till dagen efter. Jag var ute och provade den dagen och vädret var gynnsamt med bra vindar men jag valde att inte åka för att åtgärda ett elfel. Jag vände alltså för att vara på den säkra sidan. Morgonen eftter när jag åkte hade jag svag medvind och prognosen förutspådde bra väder för hela resan.
Att det sedan hände en olycka på grund av olyckliga omständigheter är beklaglagligt, jag är varken stolt eller glad över att ha lämnat min båt på Östersjöns döda havsbotten. Olyckor händer och det är svårt att skydda sig mot allt oavsett vilken nivå man ligger på. Se på stackars Kallur som rev första häcken under OS, hon visste nog vad hon gjorde men råkade ut för detta ändå. En lista med exempel skulle nog kunna göras hur lång som helst.
I slutändan anser jag ändå att det är bättre att göra något åt sådant man stör sig över (som engagemanget för Östersjön i mitt fall) istället för att bara sitta framför min dator och krritisera allt och alla.
Jag försökte få Jens att bemöta min kritik mot hans inlägg per mail först, men då jag inte fick något svar på min egentliga fråga väljer jag att bemöta hans inlägg direkt på forumet för att klargöra min ställning i frågan och svara på eventuella frågetecken.