Icebreaker

T-shirten är köpt i Finland, kostar 49,90€ i Partioaitta. Den långärmade hittade jag i Naturkompaniet för 599kr(norm980).

Joakim Ambrosson; sa:
Krånglig hemsida med många plagg iof..

Nu återstår bara en fråga: Vart köpte ni plaggen och vilket pris gav ni? :)

// Jocke

Enligt hemsidan ska du kunna köpa Icebreakers kläder i Stockholm på Addnature, Playground, Sealife, Sportkompaniet och Naturkompaniet.
Men det har du kanske redan konstaterat.
/ Bertil

Själv sneglar jag lite på Rock Zip - jag behöver inte någon nämndvärd polokrage.
Fast det känns som fel säsong att snegla på den just nu. Men juni kan ju vara ganska kall. *hoppas*
;-)

Ice....

Joakim Ambrosson; sa:
Hur står sig Icebreaker mot tex Smartwool som också verkar bygga på Merino med max 18,5 micron..? Är det samma kvalitet?

// Jocke

Kan bara stö lovord över icebreakers tröjor.. Köpte och använde en "skin 200" i vintras och använde den rejält! Håller värmen bra, ventilerar, torkar snabbt på kroppen och luktade nästan ingenting efter 4-5 dagars vintervandring då jag hade den på kroppen dygnet runt.

Under veckan ska jag köpa deras tunna t-shirt :)!

Kommer Aldrig mer att använda syntetplagg när jag vandrar..

//A

Slitstyrkan

hos Icebrekers plagg sååter jag ett frågetecken för. Är inte nöjd med den på min 260 grams olotröja men den är skön.

Tycker att Lundhags motsvarande plagg är mera prisvärda och verkar också aningen mera slitstarka.

Thure

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Evil stinkfoot Luktar svett även efter tvätt - Craft och Icebreaker Kläder 32
LarsMagnus Icebreaker t-shirt Kläder 2
Collin icebreaker epic zip Kläder 1

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg