Icebreaker

Vilka plagg rekommenderas från denna firma? Har varit och känt på en av deras t-shirtar och den såg mycket mysig ut!

Kommentarer, synpunkter, annat?

Synd att priset var därefter :(

// Jocke

Joakim Ambrosson; sa:
Har varit och känt på en av deras t-shirtar och den såg mycket mysig ut!

// Jocke

Den är mysig!! Jag är jättenöjd med min.
Jag har också en långärmad i tjocklek 260, som jag hittade till nedsatt pris då jag var i stockholm för en vecka sedan. Den är också väldigt skön

Joakim Ambrosson; sa:
Vilka plagg rekommenderas från denna firma? Har varit och känt på en av deras t-shirtar och den såg mycket mysig ut!

Kommentarer, synpunkter, annat?

Synd att priset var därefter :(

// Jocke

De har ett par jättebra tunna fingervantar som man har under de vanliga vantarna.
fungerar jättebra när det är kallt.

Deras underställ/underkläder är jättebra, det enda jag kan klaga på är väl slitstyrkan.

T-shirt i 190-gram!

T-shirt i 190-grams-kvaliteten! Verkar vara rätt stora i storlekarna, jag köpte i mindre än jag normalt brukar dra för den är väldigt elastisk. Hur skön och bra som helst! Perfekt med ett tunt och smidigt värmeskikt, och sen är den så enkel och stilren att den passerar till vardags också.

Jag gillar verkligen deras produkter och har flera stycken.
Deras nya 140-grams T-shirt är gudomlig:)
Håller med om att storleken är något stor just på den. Jag har medium på alla Icebreakerplagg utom just T-shirten där jag har small.

Huruvida det är dålig slitstyrka vet jag ej, jag har inte kommit så långt!

Joakim Ambrosson; sa:
Hur menar du med slitstyrkan? Har du lyckats slita sönder något eller har det "upplösts"?

// Jocke

Jag tycker mig ha märkt att ullen är känslig för rent mekaniskt slitage, dvs om något gnider mot det så ruggar det upp snabbt.

sedan hade de problem med sömmarna i handskarna, men tom med det så var handskarna väldigt väldigt bra.

inget jag har upplevt med resten av kläderna.

De har "vanliga" boxer kalsonger, supersköna.

Jag hade tänkt byta ut min tjocka ullfrottekofta mot den här, men sen blev jag tvungen att köpa mat till mitt barn eller nåt annat trist.. ;)

Annars hade en vän på Nya Zeeland en icebreaker-undertröja med huva, den var jag riktigt avis på! Vet egentligen inte hur praktiskt det är, men cool var den i alla fall.. :)

/Per

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Evil stinkfoot Luktar svett även efter tvätt - Craft och Icebreaker Kläder 32
LarsMagnus Icebreaker t-shirt Kläder 2
Collin icebreaker epic zip Kläder 1

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg