Jag har ICE1-3 (mom, dad, boyfriend) i båda mina telefoner. La in det för någon månad sen efter att ha läst om det på ett annat ställe.
ICE-koden
- Trådstartare sachsaren
- Start datum
jag har inte ICE för att här uppe i norra delen av landet så funkar det inte så bra med mobilen på vissa platser t.ex i fjällen och lågland är det ingen ide att ha mobilen med sig.
Fast ICE är ju först och främst till identifiering och medicinska frågor från sjukvården. Så ICE-numrena har sjukvårdspersonalen nytta av när du är omhändertagen och då finns det tillgång till både radio, fast telefon och andra abonnemang så det finns en ganska stor vits att ha den inlagd ändå.
jag har inte ICE för att här uppe i norra delen av landet så funkar det inte så bra med mobilen på vissa platser t.ex i fjällen och lågland är det ingen ide att ha mobilen med sig.
Lite jobbigt är det med dubblerade kontakter eftersom min telefon berättar att SMS:en kommer från ICE Wife snarare än visar hennes namn.
Testa lägga till en stjärna * efter ICE-numret. Funkar fortfarande att ringa men numret känns inte igen som avsändare av SMS o dyl.