hyra randonnée

Vi ska upp till Riksgränsfjällen och tura i påsk, undrar om nån vet var man kan hyra alpina turskidor och pjäxor i Stockholm eller Kiruna?
Kalle

Om det gäller alpina skidor med turbindning, så har Alpint på Torsgatan åtminstone 1 par Völkl G4 med Diamirbindning till uthyrning. http://www.alpint.com
Låter kanske inte som ideala turskidor, men jag ska faktiskt gå Haute Route i april på samma skidor o bindningar.

/K

Jag var precis nere en sväng på Naturkompaniet på Sveavägen här i Stockholm, de hade randonnéeutrustning att hyra ut. Vet dock inte alls vilka modeller eller vad det var för grejer. Ring och hör med dem: 08 - 24 30 02.

/ Nicke

Ja ha ja, så hann Oscar skriva medans jag skrev... Nåja, du fick ju ett nummer i alla fall! ;)

Det är skitsvårt att få tag i prylar i Stokholmstrakten.
Hudar är det ingen som hyr ut.
Tranciver (Typ orotvox)är oxå helt omöjligt i Stockholm.
Skidor med randon´nee bindningar spadar och sonder finna att hyra på Naturkompaniet på Sveavägen.
Alpint på Torsgatan har oxå endel prylar.

Ring direkt till Riksgränsen så har dom prylar du kan hyra.

Ett tips är oxå Natur kompaniet i Gävle som är duktiga på att få fram prylar till uthyrning.

///ante

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg