hygien

Tyvärr så har jag inte sett Rei in der Tube i Sverige. Jag är nere i Tyskland då och då och i samband med det så brukar jag passa på att köpa sådant som inte finns här hemma, bl a det här medlet.

Det går tyvärr inte att äta men nog har man fått det i munnen ibland :) Inte helt gott.

Rei luktar ungefär som Clearasilschampo och har samma färg (ljusbrun). Det löddrar väldigt mycket. En liten klick räcker.

Man kan tvätta kläder i det, sig själv (hela kroppen) och diska med det. Helt enkelt kanonbra. Finns att köpa på nätet direkt från Tyskland om man skulle vilja. Tyskarna är ju med i EU, liksom vi, så det borde inte vara några problem. Frakten är ofta billigare än inrikes.

~Paul~

började som lite moggning... Men!

hej!!!

ja det började osm lite mogging först,va ute på vandring förra året,och en tjejkompis till mig hade köpt intimsarvetter,de funkar nog utmärkt bra men är nog främst till tjejer med tanke på deras menstration...

som jag förstår det så kan det knappast vara uttorkade då de ska kunna användas flitigt..
och lär nog ha ett behagligt PH. värde.

annars så finns det om jag inte vet fel,så finns/har det funnits typ någon intim olja,som det bara skall bara till o torka av utan problem..

//max

dePaul; sa:
Man kan tvätta kläder i det, sig själv (hela kroppen) och diska med det. Helt enkelt kanonbra.

Va? Herregud. Paul. *sväljerhårt* Använder du Rei för att tvätta kroppen??? Är du säker att det går? Här du verkligen läst det på tuben?

/Georg från Rei-in-der-Tube-landet

dePaul; sa:
Jag kör med ett tyskt kombinationsmedel. Man kan tvätta sig på alla ställen man vill, till och med håret och dessutom så går det att tvätta kläder med det också.

Funkar bäst av alla medel jag provat hittills (och luktar gott till och med :))
Går den att köra i Primus Omnifuel? I så fall kan den mer än min lilla tvålstump, annars är det dött lopp. Rei verkar bra, kan inte annat än hålla med, men är det inte lite att gå över ån efter vatten?

Georg, ja jag vet, men när man läser vad det innehåller så inser man att de verksamma ämnena är exakt samma som för 99% av alla schampo- och flytande tvålsorter. Det räcker som sagt med en pytteliten klick.

Ingen fara således. Har kört med det i många år och än är man inte självlysande :)

Anders, jag får väl fortsätta att leta tills jag hittar något sådant :). Bra ide dock. Tänk att bara behöva ha med sig en enda tub som klarar alla uteuppgifter...

~Paul~

Strykarräven; sa:
dePaul; sa:
Tänk att bara behöva ha med sig en enda tub som klarar alla uteuppgifter...
Som sagt så förstår jag inte varför man ska ha en importerad tub till alla sina tvättbestyr när det räcker med en tvålkant från Blåvitt...

Eftersom det är bra för den tüska ekonomin att sälja många tuber Rei. :cool:
Det där Blåvitt är väl ändå inte riktigt tüskt, eller har jag missat något på sistone?

Jo, visserligen. Men det har lite med bekvämlighet att göra. Det här medlet löddrar väldeliga. En klick räcker för att tvåla in hela kroppen eller diska upp alla kastruller och kåsor. Det är lite jobbigare med en vanlig tvålbit.

Det väger heller inte mycket mer eftersom man bara behöver ha med sig några få cl. Det sitter i en kraftig tub som inte (liksom tvål) bryts i fragment som skräpar ner. Jag har av misstag satt mig på tuben och det hände inget (väger närmare 100 kg).

Men visst, du har rätt i att det är lättare och utan problem att bara ta en liten tvålbit. Man behöver ju inte beställa den över nätet :)

~Paul~

Jo Georg, den tüska ekonomin behöver ett litet uppsving efter de tidigare glada åren. De skulle inte ha köpt östra Tyskland med en gång ;)

~Paul~

PS Det får bli rätt många Rei in der Tube för att lyfta den tüska ekonomin :) :) :)

dePaul; sa:
Men visst, du har rätt i att det är lättare och utan problem att bara ta en liten tvålbit. Man behöver ju inte beställa den över nätet :)

~Paul~

Tvål eller möjligen tvålflingor som är lite lättare att lösa i vatten är dessutom i stort sett vattenfri. Varför släpa på vatten i någon som helst form om man inte måste. Alla flytande tvålar, schampoo etc. innehåller relativt sett stora mängder vatten. Din motsvarande mängd tvålflingor eller tvålbit blir inte särskilt stor. Nackdelen är väl möjligen att lösligheten i en svinkall fjällbäck inte är den bästa för tvål.

Som sagt, det har att göra med bekvämlighet. Men jag kan försäkra att det här medlet är bra mycket bättre att diska med än en vanlig tvål. Nytvättat hår blir som om man använde en vanlig schampo till skillnad från när man använder tvål. Mitt hår blir då som mossa (kanske lika bra, när man ändå är i skogen? :))

Så det som återstår är viktaspekten. Jag tror att inte ens gramjägare skulle protestera när jag säger att det inte är någon större skillnad i vikt. Jag brukar klämma ut mer än hälften och behåller bara så mycket som jag vet kommer att gå åt (på ett ungefär). Jag vägde en sådan tub en gång. Den vägde 42 g. En bit tvål som jag precis har vägt väger 35 g.

~Paul~

dePaul; sa:
Jo Georg, den tüska ekonomin behöver ett litet uppsving efter de tidigare glada åren. De skulle inte ha köpt östra Tyskland med en gång ;)

~Paul~

PS Det får bli rätt många Rei in der Tube för att lyfta den tüska ekonomin :) :) :)

Aj, det svider i skinnet!! ;) Sådant där tycker man inte om att läsa som östtüsk.
Vissa västtüska ignoranter verkar ha internationell framgång med sin arrogant förvrängda syn på 1900-talets historia. Efter det gemensamt förlorade kriget var det vi östtüskar som på många sätt fick betala ryssen i 40 år.
Ja ja ja, nu ska jag lugna mig igen. ;)

Ska vi fortsätta snacka hygien nu? Hur var det nu med tvättvånget i fjällen? Räcker det kanske med en stabil klädnypa på näsan?

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg