Hydroskin m.fl.

Är det någon här som provat NRS Hydroskin eller Artistic Aquaskin? Den förstnämnda lär vara 0.5 mm tjock och den andra 1.5 mm tjock. Hur pass elastisk?

Hej;
Både jag och frun är mycket nöjda med våra NRS Hydroskin longjohns som vi har använd under dom sista par-tre åren. Dom är smidiga, tunna och torkar snabbt. Även sommarstid är dom inte /alldeles/ för varma, dom allra varmasta dagarna undantaget. Trots det tunna materialet är Hydroskin-kläderna rätt varma i vattnet dock. Frun använde sin under rädddningskursen vi tog första helgen i maj förra året, i Nord-Atlanten-temperaturer här vid Norges västkust. Med ylle under var det helt acceptabelt enligt henne. Några små veckor senare behövdes inget ylle när vi tränade för oss själva.
Den Hydroskin tröjan jag köpte används dock inte så mycket. Tycker den stramar lite under armarna.

Jag har paddlat med tröjor i 0,5 mm neoprene varje vinter sedan 2003 iofs inte från nämda märken men de är kanon jag tänker inte gå tillbaka till superställ och jacka i alla fall. Kör även med 1.5mm shorts på benen och det är inga problem. Jag har även ramlat i vintertid med denna utstyrsel och måste säga att det var en stor skilnad mellan de täckta och inte täckta kroppsdelarna vad gäller kyla. väl uppe i kajaken igen kunde jag utan problem återfå värmen

Lägger till ett fabrikat till Reed Chill Cheater. Finns det någon erfarenhet av det märket i motionspaddlings sammanhang? Blir det för varmt eller funkar de?

GUL och artistic

Körde med GULs 0.5 mm tröja i våras, den funkade väldigt bra. Tycker precis som Siven att det är mycket bättre än paddeljacka. Jag kommer förmodligen använda den för motionspaddling långt in i december.
Har även ett par 3/4 byxor från Artistic i deras Aquaskin, funkar väldigt bra för surfski men blir nog lite för kallt framåt november (dock funkar det nog ett tag till i en täckt kajak).
Jag kommer kontinuerligt provbada för att se att det funkar temperaturmässigt.

Kommer en uppdatering på surkskisweden.blogspot.com

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Gorrgel NRS HydroSkin Jacket Paddling allmänt 1

Liknande trådar

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg