Hybrider - tillräckligt bra?

Jag vet inte om jag är särdeles unik i min svettning, men bär jag ryggsäck vid lite hårdare ansträngning än en "stroll in the park" blir jag blöt om ryggen oavsett vad jag har på mig på överkroppen. Tror knappast det gör någon större skillnad med en softshell istället för en hardshell mellan ryggen och ryggsäcken. Någon som har andra erfarenheter?

Strykarräven; sa:
NUI; sa:
Precis. Ryggen blir naturligtvis blöt därför att den är svår att ventilera, även med ryggventiler, när man bär ryggsäck. Detta har jag tagit konsekvensen av i min hemsydda regnjacka, som alltså har silnylon i ryggpartiet, där säcken hänger. Även nederkanten, där höftbältet klämmer åt, är i samma material. Axlar i Paclite och ärmar i en ännu lättare "andasväv".
Om du ursäktar att jag ändå dröjer mig kvar i tankarna om plagg i flera olika material snarare än "the ultimate fabric"; Hur är din hemsydda regnjacka, fungerar den bra? En utförlig recension vid tillfälle vore gôtt!

Här finns mer info:
http://www.nui.se/Regnjacka_av_blandras.htm

Den håller tätt i duschen, men jag har ännu inte varit ute i något rejält regnväder under fältmässiga former. Tyvärr har vädret varit alltför bra på de turer jag gjort sedan jag sydde den :)

Jörgen

Liknande trådar

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg