Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Med saliv har jag prövat (i simglasögonen). Jag måste erkänna att detta med raklöddret var något helt nytt för mig. Jag ska pröva. Fast jag börjar nog smått - också med simglasögonen.
Ett klassiskt knep hos dykare är att ta tandkräm i cyklopet som man gnider mot glaset och sen sköljer ut. Vet ingenting om teorin bakom praktiken men det är väldigt vanligt.
Om det fungerar likadant på simglasögon vet jag inte, men det skadar ju inte att prova...
Då jag åkte MC var standardåtgärden för att slippa imma på visiret att polera med Johnsson Pledge möbelpolish.
Fungerade utmärkt och borde väl duga till ett par grodögon oxå
Då jag åkte MC var standardåtgärden för att slippa imma på visiret att polera med Johnsson Pledge möbelpolish.
Jag åkte också mycket MC förut och använde också Pledge polish, men bara när jag rengjorde visiret. För att motverka imma gned jag in visiret med diskmedel. Yess fungerade sämre än Konsums blåvita för det ändamålet. Ubbe
Jag måste ha underskattat raklöddrets egenskapet. Det ska förstås torkas bort så mycket att de vita löddret försvinner och endast den vattenavvisande hinnan finns kvar. Den var så osynlig att inte ens frun märkte den .
Alternativt har jag underskattat min fru, Messner tycks känna kvinnosläktet bättre än jag. Hon blev i alla fall inte särskilt upprörd över hinna när denna påtalades utan utryckte snarare sitt gillande. Precis som förutspåtts.
Däremot reagerade hon när jag bytte sort på löddret, inte så mycket pga att hinnan förändrades sig, snarare den starka doften efter rakningen.
Raklöddret ger altså en immfri badrumsspegel under ett flertal veckor. Med rätt doft kan det förena nytta med nöje.
går det utmärkt att göra skum från klassiska barnängens barntvå, e e p kan meddelas att dess feta hinna fungerar imhämnande på badrumsspegeln, mcvisret och cyklopen. Doften är godkänd av min bättre hälft! Det är ju det som räknas....
(Tvål är ju grovt lut och fett samt lite dofta gott)
en del av nämda medel; möbelpolish, tandkräm, vissa diskemedel har också slipande effekt. många "glas" är ju av plast, kanske värt att beakta.
dessutom är ju flera av dom ganska aggresiva, många sim / skid -glasögon är behandlade för att motverka imbildning. med tiden slits den hinnan bort, men är dom hyfsat nya kanske man ska ta det försiktigt så den inte slits ut i förtid.