Jag har visat den för min fru och hon sågar den rakt av pga att hon är maniskt rädd för att gå på isar!
Bäst var 2010 som var en extremt kall vinter och när vi då gick på isen på Albysjön och frågade pimpelfiskarna om istjockleken.
Dom var irriterade över att behöva handborra så djupt - batteridrivna isborrar fanns inte då, men dom sa allt mellan 45-50cm och min fru som fortfarande var i chocktillstånd över att vara ute på en sjöis, höll fortfarande andan hela tiden pga att hon inbillade sej att man väger mindre då...
En vinter när vi gick över Grändalssjön så var det mycket snö och ytisen var mjuk och brast men underisen 10cm lägre ner var stenhård och bärande.
När min fru upplevde det så var det som en Kalle Ankaupplevelse där hon sprang på den 70cm höga snöytan och trampade igenom hela tiden och skrek i panik tills hon var på land och var helt utmattad....
Det var faktiskt riktigt roligt att se det - ett riktigt youtube-klipp fast i verkligheten där jag hade 1:a parkett utan popcorn...hahaha
Jag vet att man inte ska skratta åt folks fobier men som min fru sprang som Kalle Anka över 70cm snö på 30cm bärande is med ett lager suris över sej.....hahaha, det var...obetalbart!
Kan tilläggas att jag respekterar min fru för hon kan verkligen sätta åt våra kunder med deras höga och ibland helt orimliga krav i vår extremt mansdominerande bransch som vi driver företag i!!