Håller tummarna att någon kommer med en genialisk idé hur friskvårdsbidraget kan användas till friluftslivet. Jag har aldrig under alla mina år i arbetslivet lyckats använda friskvårdsbidraget eftersom jag aldrig gör något som är organiserat. Jag spelar inte golf, simmar inte, tränar inte på gym, spelar inte padel, får inte massage, sjunger inte i kör på arbetsplatsen eller något annat som finns med på Skatteverkets lista.
Det enda jag gör inom detta område är lufsar runt i skogen eller fjället, i egen regi, där det enda jag behöver är kläderna på kroppen typ.
Fast nu slog det mig, kanske går att använda till en svampkurs så att mer än kantareller, trumpetsvamp och Karl Johan kan hamna i korgen? Lite sent för i år kanske men det kommer fler svampsäsonger
För ett antal år sedan reviderades reglerna och tillät flera "ensam-idrotter/-aktiviteter" och lite dyrare sporter (som utförsåkning, ridning, golf). För länge sedan var det mer begränsat till "aktiviteter i grupp" som lagidrott eller gruppgympa. Hoppas du hittar något som passar både dig och skatteverkets regler.
/Patrik