Hur sparka folk i baken....

Behöver vi friluftsintresserade en spark i baken för att upptäcka hur fantastiskt roligt det är med terrängkörning? Eller bowling? Eller shoppingweekends i europeiska huvudstäder?

Jag kan lova dig att jag aldrig kommer åka på en shoppingweekend i europeiska hucudstäder utan en spark i baken! Jag kanske missar ett av mitt livs stora intressen utan att veta om det? Om någon tycker att jag borde prova ser jag väl inget fel med att den personen får med mig på en resa?
 
Terrängkörning är faktiskt riktigt kul :D.

Shoppingweekend går fetbort dock, jag känner mig less och stressad efter redan några timmars frenetiska försök att hitta nåt att ha på mig...
 
Feltänket kanske ligger i att ge någon "en spark i baken", morotslinjen verkar kunna få folk att gå hur långt som helst. Tennbägarna är ett tydligt bevis därför. Har sällan set någon på sitt arbete bjuda på så mycket som på träning och tävling, varför? Eget intresse, där i hjärnas vindlingar sitter det.

Sålänge som inte alla har upptäckt naturen är det ju trivsamt och fredligt i den, den dagen alla drar till skogs för att slåss om lingon och blåbär samt svamp har vi förlorat en stor del av vår arena.

Så de som gillar att i grupper om ca 25 hålla reda på en boll, håller sig från skogen o s v, bra!
 

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg