Hur sparka folk i baken....

Jag ser att vi har lite frågor hur vi kan påverka andra att ge sig ut ett var varm choklad och bullar....

Jag tror på myggfri del av året....

Jag är scoutledare och vet hur mycket de små liven kan förstöra....om man då inte tycker att blöta ner sig i bäckar och äta sandiga korvar är så kul.

Har ni några knep...som sagt myggfritt....
 
Visst kan det vara så att maninte måste omvända folk....somscoutledare ser jag barn som står hanfallna första tiden i skogen men ger mandom bara en tändsticksask...lite knivkunskap och lite tågvirke...och vips byggs det vindskydd eldas tickor,,,,

Finns det samma triggerpunkter för vuxna eller....?

Kanske blir skönt renskinn, torkatrenkött och en kall norrlands....att efterföljas av ett vakdopp...

"Men hä löns int förklar för dom som int vill förstå"
 
En övning som får ut familjer och par av vuxna är egen julgranshuggning, säsongen brukar vara garanterat myggfri, även i söder. Rökbränd korv och glögg samt pepparkaka som används med fördel som bete, adderar man sen kaffe och glass till barnen och att granen kostar 50-100 kr samt resten är gratis!
Tre problemområden måste lösas, granar på rot som får vildhuggas, parkeringsplats i skogen för alla bilarna utan fastkörningsrisk, traktor gömd bland träden kan vara bra att ha. Sponsring med korv, bröd, senap, ketchup, glögg, mandlar, russin, kaffe, pepparkaor samt glass. Alternativt att ni har en förening som förstår att rekrytering kostar. Bemanningen av köket och snitzling in och ut är det minsta problemet.
Att projektet kan genomföras finns goda exempel på.
Kör hårt!
go tur
 
Detaljer: Jag tror en sån gran kan få kosta mer än 50-100 kr. Om man sen kan bli sponsrad med en schysst tidningsannons, så lär det gå att få några HA kalhuggna om man vill. Kanske...
 
Det handlar väl inte om att tvinga på någon ett intresse, bara ge dom en spark i baken att upptäcka det?
 
Det handlar väl inte om att tvinga på någon ett intresse, bara ge dom en spark i baken att upptäcka det?

Men varför ska de ha en spark i baken för att upptäcka just det du är intresserad av? Vuxna människor som levt lyckliga hela sitt liv utan att ägna sig åt friluftsliv behöver nu alltså en spark i baken? Varför kan de inte få upptäcka det själva och fatta egna beslut om vilka fritidsaktiviteter de vill ägna sig åt?

Behöver vi friluftsintresserade en spark i baken för att upptäcka hur fantastiskt roligt det är med terrängkörning? Eller bowling? Eller shoppingweekends i europeiska huvudstäder?
 

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg