hur smält- och brandtåliga är cellplast liggunderlag?

Nu förstår jag inte hur du kan få det du räknar upp till att vara gratis? I så fall vill jag att du kommer och installerar det hos mig.
Motorvärvare är bra saker, det finns dock ett bekymmer, dom kräver ett eluttag, eller att man har en bränsledriven installerad.

I övrigt förvånas jag av hur något så enkelt som en motors kylsystem kan upplevas så krångligt.
En bit kartong framför en del av kylaren fungerar utmärkt om man sätter den precis innanför grillen, helst inte i anliggning mot kylaren.
Sen måste man ju så klart hålla ett öga på motortempen, stiger den onormalt högt så får man minska ner på ytan hos kartongbiten.
Jag har visserligen bara praktiserat detta i dryga 35 vintrar men aldrig haft bekymmer, och installationen brukar ta 10 minuter.

TS vill få upp temperaturen fort fick jag för mig, och där betvivlar jag pappbiten eller dyligt gör så mycket, om temperaturen inte riktigt kommer upp till full arbetstemperatur är ett lite annurlunda problem, där hjälper diverse skydd.

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Gun-valld Tjockare liggunderlag av cellplast Gör det själv 19
adventure_transport Fuktspärra frigolit (EPS cellplast)? Gör det själv 3
asemyr Cellplast Gör det själv 7

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg