Hur släcka jaktlusten...?

Hej alla.
Hur gör man för att släcka sitt brinnande inrtesse för jakten och allt runt om kring den? Det smärtar i mitt hjärta bara jag tänker "natur", "jakt", "vilt", "grilla"...!!!
Usch... är det nån som har tips?
tack...

jag vet!!!

Bind fast en älgtrofé på skallen, klä dig brunt, spring runt i skogen runt t.ex oktober... då dämpas nog jaktsuget!!!

eftersom....

... jag inte har några möjligheter till att jaga längre... Ingen mark, hund, jaktlag....

aarrghh!!

Det låter hemskt!! Det finns två vägar att välja, den ena är att du beställer en frontal lobotomi och blir militant vegan, det andra sättet är att skaffa nytt Jaktlag.

Re: aarrghh!!

FJS90/91; sa:
Det låter hemskt!! Det finns två vägar att välja, den ena är att du beställer en frontal lobotomi och blir militant vegan, det andra sättet är att skaffa nytt Jaktlag.

Ett till tecken på okunskap, fördomar, ingorans och oförståelse. Begreppet "militant vegan" är vansinnigt lustigt. Byt ut ordet vegan mot diabetiker förstår du varför.

Håll isär begreppen!
Veganism är en kosthållning. Att vara militant i sin kosthållning... vad innebär det?

Är det djurrättsaktivism du syftar på!? Säg det då!!!!
Jag blir så förbannad på människor som skriker utan att ha någon koll! Att du sedan helt avsaknar förståelse och acceptans för oliktänkande är bara sorgligt.

Re: Re: aarrghh!!

climbrob; sa:
Jag blir så förbannad på människor som skriker utan att ha någon koll! Att du sedan helt avsaknar förståelse och acceptans för oliktänkande är bara sorgligt.

Allvarligt talat, klipp dig och skaffa ett jobb.. Kan du inte utläsa mer av inläggen i denna tråd så finns det ingen anledning att ens försöka förklara dig..

Re: Re: Re: aarrghh!!

FJS90/91; sa:
climbrob; sa:

Allvarligt talat, klipp dig och skaffa ett jobb.. Kan du inte utläsa mer av inläggen i denna tråd så finns det ingen anledning att ens försöka förklara dig..

Ni har ju en riktigt intressant liten diskussion! :cool:
Det är trevligt att börja arbetsveckan med att läsa några söta och snälla inlägg på Utsidan...

/Håkan

"Att du sedan helt avsaknar förståelse och acceptans för oliktänkande är bara sorgligt."

Det där kunde ju vara något att ta fasta på för djurrättsaktivister och militanta veganer. Dom får tycka hur dom vill bara dom inte prackar på mig som jägare och fiskare sina åsikter.

//Petter
http://www.sportfiskeforum.com

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg