Hur rengöra "kladdig" plunta?

Är det hård PET i hela flaskan? Jag trodde det där mörka var ett "grepp" i nåt mjukt material. Kanske bara var min fantasi som fick mig att tro det.

Tack alla som kommit med konstruktiva svar
Pluntan är gjort av hård plast, kanske Lexan (nog ett varumärke) eller något liknande och är nog över 10 år gammal, ”Hittade” den i ett skåp i köket när jag håller på att städa. Pluntan är nog oanvänd.
Har ingen matolja hemma, men väl smör som jag provade. Mamma rengjorde mina händer från skit (tjära och klister efter skidvallning) med smör när jag nog var sådär 6-7 år.

Med smör försvann rätt mycket klet och sedan handdiskning för att få bort fettet (smöret).
Sedan en omgång med T-röd på hushållspapper. Hushållspapperet blev rätt svart så något måste ha lossnat. En omgång till T-röd på hushållspapper och då försvann så mycket av det svarta att det att man bitvis kan se genom det som en gång var en svart beläggning av något slag

Jag tror ”problemet” härmed är "löst" :) (blev lite vitsigt, men det var inte meningen)
/Per

Liknande trådar

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg