Hur regntät är Dermizax egentligen? (Bergans Anatomic)

om man går in på http://www.skovdenatur.nu och klickar sej vidare till kläder och sedan bergans och därefter "information:dermizax".

Där står det lite om materialet och det finns även en bild .. dock är det på norska.. men det går om man klurar lite...

/manne

Har en Bergans Brehimen jacka, mycket skön och bekväm att ha på sig! Dragkedjorna i sidan gör att jag kunnat haft den i väder betydligt varmare än man kanske skulle tro med en sådan ganska kraftig jacka. Hällregn är inga problem i nån timme i alla fall, i dagar vet jag inte. För såna absoluta värstingväder, skulle jag nog anv min TAIGA kojivito: jättelätt, enkel och skyddar som inget annat!

Bask Ice Rock

Hej!
Jag æger en jacka i Dermizax membranet av mærket Bask (från Ryssland) och modellen Ice Rock.
Har aldrig haft en bættre jacka. Min førra Gore-Tex jacka læckte som ett såll men den hær jackan ær vælbeprøvad vinter som sommar.

Vinterturer fungerar Dermizax bra, varken mer eller mindre.
Sommarturer så håller den tætt, før mig iaf. Spenderade 10dagar på Oxtindane utanfør Mo I Rana och hade glaciærkurs. Regnade 8 av de dagarna och jackan høll tætt jæmført med mina Hagløfs Gore-Tex byxor.

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg