Hur räknar Sträng egentligen?

4x30
3x31

Summa: ca 213 dagar

På Fredrik Strängs hemsida står det 286 dagar kvar?

Räknar han fel eller är det bara själva klättringen som räknas som "tid"? Tycker det låter lite som falsk marknadsföring med 7 månader isåfall, vilket i själva verket är betydligt mer.

// Jocke

Han kanske baserar den tid på det gamla rekordet.
Mhm.. det här skulle jag gärna se en förklaring på.

Fast varför står det då kvarvarande tid? Har han inte räknat med att slå 7 månader utan bara slå det gamla rekordet? Låter lite mysko..

7+7+7, det är ju det som är hela grejjen och som han har propagerat för ganska intensivt. Träffade honom på Vildmarksmässan och då var det 7 månader, inte över 300 dagar..

// Jocke

Tiden räknas väl från första toppen, dvs häromdagen, till sista toppen. Dvs tiden upp till första toppen, och tiden ned för sista toppen räknas inte.

Matematiken i övrigt har jag inga synpunkter på.

Mezzner; sa:
Tiden räknas väl från första toppen, dvs häromdagen, till sista toppen. Dvs tiden upp till första toppen, och tiden ned för sista toppen räknas inte.

Matematiken i övrigt har jag inga synpunkter på.

Håller helt med!

Någon som känner Sträng och kan redovisa om det bara är fel i räknaren eller om det är något PR-trick att hävda 7 månader istället för 9?

// Jocke

Omöjligt! Hörde just att en skånsk kille blivit först i världen med att etablerat sk "cybercafé" på världens sju högsta toppar... Då bör det ju inte finnas några ursäkter längre för att INTE uppdatera sin hemsida? :)

Edit: Detta var inlägg nummer 6-6-6...

Räknaren avser Guinnes

På Fredriks sida står det just nu att det är 282 dagar kvar. Av detta året återstår 215 dagar. Fredrik ska altså vara klar 67 dagar in på nästa år, dvs den 8:e Mars. Jag kan ha räknat fel nån dag hit och dit, med ungefär 8 mars blir det, för att slå Guinnes-rekordet.

Det kan nog stämma att det avser Guinnes då deras logga finns direkt till höger om räknaren.

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
frosty Hur fort går ni egentligen? Fjällvandring 64

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg