Fett...
Visst är det så att fett innehåller mest kcal per gram! Men att dricka matolja under 7 dagar skulle nog inte magen må så bra av !
Helt klart är jag inriktad på enegitillskottet, framför smaken...men givetvis ska det smaka bra(olja och ister går bort)!
2111kj motsvarar ca: 500kcal och det är helt ok, dock undviker jag att ha med choklad i alla former under sommaren då den lätt smälter(min vita Toblerone var som mjukost en gång-gott!)
Frukosten kommer att utökas med nötter, mandel/hassel..Evt så jordnötssmör med då det är en rejäl kcalbomb !
//A
Kalle G; sa:andy69; sa:Undrar om någon har bra tips på kcal rik mat?
Någon som har andra tips om bra kcal mängd på mat vs vikten?
Flapsjacks, bars.....?
Undrar om frågan gäller mat eller rått energitillskott? Slutklämmen antyder det senare...
Sitter här med mörk choklad á 2111 kJ/100g, vilket är rätt hyfsat vad gäller energitäthet. 39,6 g fett, 29,6 g kolhydrater, 8,5 g protein. Kan inte bli mycket bättre sammansättning
Vill man ha 'mat', alltså något matigt, kanske inte chokladkakor är det optimala. Har man kroppsfett att ta av kan man kanske satsa på att i huvudsak ta med kolhydrater för bra fettförbränning. Men så var inte frågan ställd. Och då är väl svaret enkelt (som flera här ovan redan nämnt): öka fettinnehållet på något vis.
Kalle G
Visst är det så att fett innehåller mest kcal per gram! Men att dricka matolja under 7 dagar skulle nog inte magen må så bra av !
Helt klart är jag inriktad på enegitillskottet, framför smaken...men givetvis ska det smaka bra(olja och ister går bort)!
2111kj motsvarar ca: 500kcal och det är helt ok, dock undviker jag att ha med choklad i alla former under sommaren då den lätt smälter(min vita Toblerone var som mjukost en gång-gott!)
Frukosten kommer att utökas med nötter, mandel/hassel..Evt så jordnötssmör med då det är en rejäl kcalbomb !
//A