Om man under årens lopp är ute i naturen i olika sammanhang, olika länge och ägnar sig åt skiftande aktiviteter, samlar man gärna på sig ett antal ryggsäckar. Så har det i alla fall blivit för mig. Vintertid blir det långfärdsskridskor. Vår, sommar och höst blir det klättring, vandring, inlines och lite annat smått och gott. Därutöver kommer resorna, korta och långa.
För närvarande är jag innehavare av fem säckar i olika storlekar:
20, 30, 40, 50 och 80 liter. Jag upplever att jag har glädje och nytta av samtliga (utom möjligen den gamla 30-litarn som finns kvar i min ägo lite på nåder...)
Frågan är nu: Hur många ryggor behöver man som "allmänfrilufsare"... egentligen? Hur resonerar ni? Kanske har ni ett par säckar som ni komprimerar då behovet av volym inte är lika stort? Eller har ni kanske olika säckar för alla olika ändamål? Det vore intressant att få era synpunkter.
/Pär
För närvarande är jag innehavare av fem säckar i olika storlekar:
20, 30, 40, 50 och 80 liter. Jag upplever att jag har glädje och nytta av samtliga (utom möjligen den gamla 30-litarn som finns kvar i min ägo lite på nåder...)
Frågan är nu: Hur många ryggor behöver man som "allmänfrilufsare"... egentligen? Hur resonerar ni? Kanske har ni ett par säckar som ni komprimerar då behovet av volym inte är lika stort? Eller har ni kanske olika säckar för alla olika ändamål? Det vore intressant att få era synpunkter.
/Pär