Hur långt går man på en dag

Hej,

Låter som en fin vandring, ja undantaget att du gick bort dig lite.
Vad fiskade du och med vad ( öring ? mask ).
Själv har jag vandrat varje dag den här veckan ( semester kvar ) i snitt 1,2 mil per dag
bara i omgivningarna där jag bor ( Västerås )men ändå. Det är härligt att röra på sig.

Tänkte hinna med Etapp 6-7 på bruksleden inan vintern, det blir väldigt långt 30 km, men
man kan ta en genväg då blir det ca 25 km. Det skall väl en "gubbe" klara.

Vi hörs
Kai

Testade med liten mepps spinnare. Ska troligen ut nu på söndag och utforska bäckarna i kilsbergen, återkommer med resultat.

Klart du fixar det, med lite erfarenhet (av att läsa karta) så blir det ca 2,2 mil totalt.

/A

och följer med på kartan, behöver inte gå fel och ökar därmed hastigheten...
//J

Jodå jag har gått och sprungit fel i yngre dar när jag hade ork och dumhet nog att göra så mot mig, troligtvis hade jag tid oxså...

Man blev lite frustrerad över att man inte är mera uppmärksam. Det var en "T" korsning där alla tre stigar var uppmärkta med samma färg (fanns inte med på kartan). Jag skulle norrut men först 0.5-1 km senare, svängde av för tidigt..

Men man lär sig att lita mera på kompassen och inte gå bara på uppmärkningar som finns ute..

/A

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg