Hur lång livslängd har en syntetsäck?

Du måste självklart kassera den. Börja genast leta i närmaste friluftsbutik och på nätet och kolla upp recensioner här på utsidan! Du måste helt enkelt ha en ny säck inför sommaren ;)

Hela säcken var fylld med skum; mängder av tvättmedel fanns kvar i säcken. Körde den i 40 grader (tänkte att den kör längre i maskinen då), utan medel och med mer vatten.

:)

Använde du tvättmedel i pulverform? Jag har märkt att många pulvertvättmedel löser sig dåligt i låga temperaturer varför jag alltid kör flytande tvättmedel när jag tvättar liknande prylar. Dessutom har innehåller många 'moderna' pulvertvättmedel Zeolit vilket är ett lermineral(!) som förutom att det förstör packningar och lager i tvättmaskinerna dessutom stannar kvar som stendamm i plaggen:(

Torktumlingen känns inte heller helt bra, borde inte vara så varm. Hoppas den inte krymper för mycket:cool:

Nu är jag klar. Säcken är sladdrig, har lika lite loft som innan, dessutom känns vissa delar konstiga i fyllningen. Jag ska testa den igen och se.

Vinter i Österrike: 6 höjdpunkter

Upplev ikoniska skidbackar, glaciäräventyr och charmiga byar där alpina traditioner och kulinariska smakupplevelser skapar en unik atmosfär.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg