Det blir bara lite böter...
Hej..
var i Thailand för ett par år sedan och mitt visum gick ut. Jag tror att det handlade om ca tre veckor. När jag skulle åka hem, från BKK, noterade tulltjänstemännen detta och jag blev ivägsläpad in i ett mörkt rum under piskrapp. Väl där utsattes jag för tortyr innan det tog allt jag hade och kastade ut mig.
Nää, nu ljuger jag igen. Till sanningen! Jorå, jag var i Thailand och jobbade och det drog ut lite på tiden och efter att ha förlängt visumet två ggr, 2+1 vecka, så var jag tvungen att stanna ytterligare 17 dar utan visum. När jag skulle åka hem noterade tulltjänstemännen detta och jag blev artigt visad till ett rum. Där förklarade de vänligt att jag var tvungen att böta lite. Det var en avgift per dag och jag har för mig att den låg på 100 BHT per dag. De ville ha kontanter och jag fick till och med kvitto.
Så, det gåt att förlänga visumet. Detta görs i Bangkok på nåt som bör heta "Immigration office". Räkna med att det tar en halv dag. Jag har för mig att kostnaden för att förlänga visumet var ungefär samma som böterna på flygplatsen.
Lite spänning ska man väl ha på sina resor.....
Lev!
Ola Orädd