• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Hur gor ni alla med era hemsidor??

Helt rätt. Det funkar som det är nu men när jag vill bygga om eller något så kan det bli smärtsamt jobbigt. :)
Dessutom ligger menyn på varje sida inklippt så att säga och inte som en egen CSS-mall. Hehe.

Fin sida! Befriande med rena sidor i dessa dagar med bannerfylldaflashupplevelser. Dock kul ibland och i vissa fall totalt strålande när man ser sidor som den här: http://www.ashesandsnow.org
(välj "enhanced", kräver dock bredband. Ljud att föredra...) Lite inspiration, men nej, orkar inte lära mig flash i första taget, det får andra pyssla med :)

Även med CSS kan man behöva klistra in menyer på varje sida, men det finns sätt att gå runt det om man använder sig av 1) frames (gör jag bara i undantagsfall) eller 2) Templates, vilket jag föredrar: en sida styr layouten på oändligt antal sidor. Anyway, CSS rules! Nu blev jag visst lite OT här..
 
kul att den har traden lever.. ocksa kul att jag inte valde att goera "det dar enkla sjalv", sarskillt med tanke pa att jag inte forstar halften av de ord ni pratar om...

www.lostcyclist.com ar sidan-kika garna in-men den ar inte klar forran i slutet pa dec.

/Lars
 
Ett flertal här har valt att antingen göra det själva eller ha ett verktyg som genererar koden. Själv vill jag slå ett slag för ett publiceringssystem. Med ett sånt kan man fylla det med content, fixa olika delar som öppna endast för tex medlemmar och addera extra funktioner (blog, forum mm) enkelt.
 
kul att den har traden lever.. ocksa kul att jag inte valde att goera "det dar enkla sjalv", sarskillt med tanke pa att jag inte forstar halften av de ord ni pratar om...

www.lostcyclist.com ar sidan-kika garna in-men den ar inte klar forran i slutet pa dec.

/Lars

Utan att vara för kritiskt så tycker jag den är lite tunn. Skulle behöva lägga in lite mer text, bilder och reseskildringar...

Kommer att länka till din sida när jag får tid...

/Stellan