Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Hur funkar BIP-test?
- Trådstartare smizz
- Start datum
Jag har gjort det en gång i skolan.
Då gjorde vi så här:
Ett band som var gjort av landslaget för bip test, och en bandspelare. Vi var i en sporthall och sprang efter kortsidorna. Man sätter igång bandet och gör som han säger. Det hörs ett bip, sen efter an stund ett till, och ett till, det fortsätter i en minut i samma takt, sen ökas den. Vid varje bip så ska du vara på andra sidan och börja gå över till den andra. I börjag kan man gå ganska lungt över, men efter en stund så får man lov att börja jogga, sen springa. Man fortsätter tills man inte hinner med mellan bipen, då går man och sätter sig. Jag kom själv till nivå 17.
Tips: Spring inte fortare än du behöver, spring/gå så att du hinner fram precis i tid till andra sidan så du inte behöver stå där och vila, då tröttnar du mycket fortare.
//Pär
Då gjorde vi så här:
Ett band som var gjort av landslaget för bip test, och en bandspelare. Vi var i en sporthall och sprang efter kortsidorna. Man sätter igång bandet och gör som han säger. Det hörs ett bip, sen efter an stund ett till, och ett till, det fortsätter i en minut i samma takt, sen ökas den. Vid varje bip så ska du vara på andra sidan och börja gå över till den andra. I börjag kan man gå ganska lungt över, men efter en stund så får man lov att börja jogga, sen springa. Man fortsätter tills man inte hinner med mellan bipen, då går man och sätter sig. Jag kom själv till nivå 17.
Tips: Spring inte fortare än du behöver, spring/gå så att du hinner fram precis i tid till andra sidan så du inte behöver stå där och vila, då tröttnar du mycket fortare.
//Pär
Hej.
Det ska vara 20 meter mellan linjerna. Dvs. man springer 20 meter sedan vänder man.
Jag tror att man kan kontakta svenska fotbolls-
förbundet och köpa testet av dem.
Det ska vara 20 meter mellan linjerna. Dvs. man springer 20 meter sedan vänder man.
Jag tror att man kan kontakta svenska fotbolls-
förbundet och köpa testet av dem.
sova; sa:Jag har aldrig kört med ljudband utan tränaren har använt visselpipa och stoppur. Betydligt smidigare om man ska hålla till utomhus antar jag...
Nja beror väl på....om man är många och har tränare möjligen.... Är man själv och ska testa vore det smidigt att slänga in det på minidisc eller Mp3 spelare för den som har det och sen köra med öronsnäckor eller för all del en liten batteridriven bandare brevid...
/Andreas
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
LCHF diet, funkar den vid vandring? | Träning och hälsa | 33 |
Liknande trådar
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg