Jasså, det är fortfarande bra fart på gubben....Hittade några GPSloggar från en tur i Lunndörren förra sommaren. Gick med farsan, snart 60år.
Men Christoffer... man ska ha trevligt när man går i fjällen, inte lida.Led hela vägen.
///Claes
Jasså, det är fortfarande bra fart på gubben....Hittade några GPSloggar från en tur i Lunndörren förra sommaren. Gick med farsan, snart 60år.
Men Christoffer... man ska ha trevligt när man går i fjällen, inte lida.Led hela vägen.
Här är en viktig detalj att ta med i planeringen: "Avg speed 3,1 km/h MEN Avg Moving speed 4,8 km/h".
Jag har med lätt packning gått 4.2 mil på 7 timmar i lätt terräng vilket ger ca 6km/h i "avg speed". Det blir ett väldigt forcerat tempo för att klara det, stavar är nästan ett krav för att få tillräcklig fart i stegen. Ibland går jag så och ibland går jag i slow motion med barnen, det finns inget rätt eller fel i hur man bör gå och vad man bör uppleva.
Försöker oxå gå enligt 50/10 principen, ganska bra system.
+1 på detta.50/10 funkar inte alls för mig. När jag väl börjat gå fortsätter jag tills jag är framme eller behöver äta. Jag "vilar" genom att gå långsammare istället. Om jag behöver stanna för att vila har jag hållit för hög hastighet dessförinnan...