Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Hur expandera klätterracket?
- Trådstartare langby
- Start datum
chrtur; sa:Pär Lindholm, du har en stående inbjudan av mig om du har vägarna förbi med detta racket!
- C
Trevligt! Men om sanningen ska fram så har jag bara stabil tillgång till den vänstra delen av racket. Inget fullgott ökenrack alltså.
utomjording; sa:Trevligt! Men om sanningen ska fram så har jag bara stabil tillgång till den vänstra delen av racket. Inget fullgott ökenrack alltså.
Pär, ännu trevligare eftersom det var modellerna större som gör inbjudan .
Angående ökenrack så bör det väl bli ett "dammrack" nu hemmavid i källaren.....
- Christian
Re: Ahh...
Lite snålt med kilar tycker jag...utomjording; sa:Här har du en bra målbild, det rack som vi hade i USA för två månaders klättring under hösten. Ett OK nybörjarrack, helt enkelt. Camalot 6:an hoppade ur bild nere till vänster. Och de friends vi köpte under resans gång finns inte heller med.
Vad är det för teknisk skillnad mellan friends och aliens?
/Janne
/Janne
Skillnad mellan kamkilar
Jag antar du menar Wild Country Technical Friends.
1. Skaftet på Ailien är mer fjädrande
2. Materialet i kammarna är mjukare på Ailiens (bättre grepp men slits snabbare)
3. Ailiens har en smalare bredd (passar i en smalare spricka)
4. ....
Om du mot förmodan även inkluderar Black Diamond Camalots så finns det ännu fler skillnader. Vissa är positiva och andra negativa. Bättre att använda uttrycket kamkilar när man inte menar just WC Friends.
Ailien för de minsta storlekarna,
Camalots för mellanstorlekar och
Technical Friends för de största.
Det beror på vad du menar med friends.Ben_Rangell; sa:Vad är det för teknisk skillnad mellan friends och aliens?
/Janne
Jag antar du menar Wild Country Technical Friends.
1. Skaftet på Ailien är mer fjädrande
2. Materialet i kammarna är mjukare på Ailiens (bättre grepp men slits snabbare)
3. Ailiens har en smalare bredd (passar i en smalare spricka)
4. ....
Om du mot förmodan även inkluderar Black Diamond Camalots så finns det ännu fler skillnader. Vissa är positiva och andra negativa. Bättre att använda uttrycket kamkilar när man inte menar just WC Friends.
Ailien för de minsta storlekarna,
Camalots för mellanstorlekar och
Technical Friends för de största.
Aha! Tackar för svar. (Just börjat nosa lite på detta med klippa).
/Janne
/Janne
chrtur; sa:Angående ökenrack så bör det väl bli ett "dammrack" nu hemmavid i källaren.....
Nädå, Offerhällan äter många friends i samma storlek. Jag hyser även hopp till Hollendaren upp i Tromsö.
utomjording; sa:Nädå, Offerhällan äter många friends i samma storlek. Jag hyser även hopp till Hollendaren upp i Tromsö.
Förstod väl det.... Har aldrig varit där men måste vara i stil med det jag tittade på igår när jag klättrade i sommarvärmen här hos oss
Vi gjorde bara en lite dieder:
Efter fem förätter, två pastamål, så kom huvudrätten in:
Om du är intresserad av ett klätterutbyta nu under sommarhalvåret så säg bara till? Jag skulle gärna vilja klättra lite på Offerhällan men saknar utrustning för sådana äventyr...
Javisst, är du eller någon annan intresserad av en guidad tur till Offerhällan så är det bara att säga till! En Offerhällanträff måste det bli i år också, det var ju grymt trevligt ifjol! Många peppade människor här, förhoppningsvis får vi gå alla leder som det jobbades på i sommras.
Vad gäller Italien så måste jag ligga lågt ett tag. Men jag ska komma ihåg erbjudandet när vardags-paniken sätter in.
Peter, angående avsaknaden av kilar, så satte vi ingen kil på en månad i Indian Creek, kanske tre på en vecka i Red Rocks och någon enstaka i Yosemite (förrutom vid aidande). För övrigt så har jag helt glömt bort att jag skulle ringa dig!
Offerhällan-länkar:
http://www.sverigeforaren.se/index.php/Offerhällan
http://www.flickr.com/photos/par/sets/72157594171061847/
Vad gäller Italien så måste jag ligga lågt ett tag. Men jag ska komma ihåg erbjudandet när vardags-paniken sätter in.
Peter, angående avsaknaden av kilar, så satte vi ingen kil på en månad i Indian Creek, kanske tre på en vecka i Red Rocks och någon enstaka i Yosemite (förrutom vid aidande). För övrigt så har jag helt glömt bort att jag skulle ringa dig!
Offerhällan-länkar:
http://www.sverigeforaren.se/index.php/Offerhällan
http://www.flickr.com/photos/par/sets/72157594171061847/
Menar du den pyttelilla...
diedern i förgrunden eller den lilla i bakgrunden...
diedern i förgrunden eller den lilla i bakgrunden...
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg