I senaste nummret av Utemagasinet får vi reda på att G-tex mfl membramplagg är beräknade på en livslängd av 3-5 år! Lars Mogensen skriver i sin bok att vid proffsanvändning är de slut efter 1-2 månader. En dress för 4-6 000 kr!
Min gamla Pu belagda regnställ från 1970-talet håller bevisligen tätt ännu, en hel regnvecka i somras prövades det med gott resultat, den som fick låna det var torr och nöjd!
Som konsumenter borde vi väl kunna kräva få fram plagg som varar som oss själva en ca 7 år!(cellbytestiden)
Från det militära och civila vet jag att all utrustning går sönder, Murphy vet när, givetvis när den behövs mest!
Mina gamla yllekläder från sjuttiotalet, G-100 plagg från 60-talet lever ännu!
Upp till kamp med orden!
Uppmanar
Johan K
Min gamla Pu belagda regnställ från 1970-talet håller bevisligen tätt ännu, en hel regnvecka i somras prövades det med gott resultat, den som fick låna det var torr och nöjd!
Som konsumenter borde vi väl kunna kräva få fram plagg som varar som oss själva en ca 7 år!(cellbytestiden)
Från det militära och civila vet jag att all utrustning går sönder, Murphy vet när, givetvis när den behövs mest!
Mina gamla yllekläder från sjuttiotalet, G-100 plagg från 60-talet lever ännu!
Upp till kamp med orden!
Uppmanar
Johan K