Hej!
har sökt lite på Ullmaxgrejer här i forumet och det finns några enskilda kommentarer här och där i olika ull och underställstrådar, men inget riktigt uttömmande svar.
Vi har en Ullmaxkatalog från nån förening liggande här på jobbet och priserna i den lockar mig lite måste jag erkänna.
Det jag fundera på är ett förstalager då jag redan har värmelager i ull.
jag undrar hur bra Ullmaxförstalager är då det faktiskt inte är ull direkt mot kroppen.
beskrivningen av deras underställ från webben:
Understället är alltså i två lager - ett inre i microfiber och ullen först i andra lagret? Förlorar man då inte lite av ullens egenskaper?
Inser att det borde passa utmärkt för dom som tycker att alla merino kliar men för oss andra - är det inte bättre med tunn merino direkt mot kroppen?
har sökt lite på Ullmaxgrejer här i forumet och det finns några enskilda kommentarer här och där i olika ull och underställstrådar, men inget riktigt uttömmande svar.
Vi har en Ullmaxkatalog från nån förening liggande här på jobbet och priserna i den lockar mig lite måste jag erkänna.
Det jag fundera på är ett förstalager då jag redan har värmelager i ull.
jag undrar hur bra Ullmaxförstalager är då det faktiskt inte är ull direkt mot kroppen.
beskrivningen av deras underställ från webben:
MERINO SUPERSOFT kallar vi vår egenutvecklade kvalitet som har blivit en formidabel succé. Vi kombinerar merinoullens unika egenskaper att värma och andas (i både vått och torrt tillstånd), med en tunn microfiber på insidan som ger dig den komfort du förtjänar. Medan ditt plagg i Merino Supersoft reglerar din temperatur kan du fokusera på det som du är ute för att göra. Det kan vara en skidtur, ett lättare träningspass eller bara en promenad med nära och kära. Plaggen har en följsam passform med platta sömmar och utvändiga märkestags. Vi rekommenderar ulltvättmedel för att behålla plaggets smidighet och funktion. Vikt: 230 g/m2
Understället är alltså i två lager - ett inre i microfiber och ullen först i andra lagret? Förlorar man då inte lite av ullens egenskaper?
Inser att det borde passa utmärkt för dom som tycker att alla merino kliar men för oss andra - är det inte bättre med tunn merino direkt mot kroppen?