• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Hur blir det roligare att städa?

Hjälp!

Hur ska man göra det kul att städa?

Eventuellt motivera sig så att det blir gjort ändå. Det är ju så jäkla tråkigt det här (jo, ni kan nog gissa vad jag försöker göra).
 
Jag har kommit så långt, de är inbjudna (och det känns viktigt att göra ett gott intryck). Men det är ju så jäkla tråkigt ändå :(
 
Har du någon som bor med dig? I så fall kan han/hon göra som min kompis mor gjorde när han var liten; gömma små godisar lite här och var om han sedan hittade när han städade. Nu ska jag väl tyvärr tillägga att det inte funkade i längden...

Du kanske är rik och kan köpa den tjänsten :) Om jag hade pengar så skulle jag köpa fönsterputsning. Att bo i två-vånings funkisshus där hälften av fönstrena inte går att öppna kräver akrobatik...eller en sky-lift.

Men att ge sig själv en liten belöning kanske funkar ändå?
 
Köp lite dyrare rengöringsprodukter, det kan hjälpa, frugan köpte sist en sån där cillik-Bang spray, svindyr var den, som de tjatar om var femte minut på TV,..... jag sa:
går du på de där skitsnacket på reklamen ?

Ja det gör jag, jag älskar nya grejor med nya etiketter, hatar en stor tunna i källaren med 500 kg billigt tvättmedel, samma jävla skit hela tiden, jag vill ha nåt nytt ibland..

OK då sa jag...
En dag när frugan var bort så testade jag "undermedlet" det var jättebra på allt möjligt utom målade luckor, det blev vita fläckar på färgen...och händerna sved eftersom jag fick det på händerna ibland, men visst funkar det, på med handskarna o använd det på rätt ställe så är priset inte så farligt jämfört med vanlkiga allrengöringssprejer som man får vräka på o ändå så hjälper det inte.

Jag undra vad det är i de där cillik Bangflskorna....?

Annars är tipset, ta ett par treo så du piggnar till o dra på favvomusik i hela huset, börja med att plocka undan så att du KAN städa..

Ta gardinerna i ett rum i taget, inte alla rum på en gång det blir skitjobbigt, när ett rum är klart så tar du nästa, jag vet en tant som nästan river hela huset till jul, tar ner samtliga gardiner, ut med alla mattor, och i den stilen kör hon på så att huset ser ut som belägrat under två veckor in´nan hon får ordning på det.

Köp mirakeltrasor, de funkar bra faktiskt.
Delegera ut en del jobb på andra, nåt ska väl dom göra, eller hur ?

Men bor du själv så kan du strunta i o städa så noga, raka dän de värsta skiten så att du har någonstans att sitta o äta, o en plats framför TV:n, de räcker

Använd enbart en djup tallrik o en sked till all mat o skäölj bara av varje gång, strunta i o diska...
Gör storkok på ärtor i den största kastrull du har, börjar det bli torrt o tjockt i grytan så fyll bara på vatten, det räcker länge...


Tidsspartips :

Vill du spara tid så tvätta håret, pissa, duscha, borsta tänderna samtidigt, det är det många stressade som gör, men oftast avslöjar dom det som först när de har jobbat ihop sin förmögenhet, då kan man ju bete sig hur som helst, och ändå vara avgudad av sin omgivning...

Ett annat är att stoppa en tepåse i käften med ett par sockerbitar o dricka varmvatten ur kran så går det fortare även det på morgonen,,,,



lycka till
 
Jag försöker få det o bli roligt, så jag går ner i konstiga ställningar o så när jag städar. Sedan ser jag till o få en belöning efteråt med ex. ett varmt bad med tända ljuis o så.
 
Hjälp!

Hur ska man göra det kul att städa?

Eventuellt motivera sig så att det blir gjort ändå. Det är ju så jäkla tråkigt det här (jo, ni kan nog gissa vad jag försöker göra).

Den som det visste. Kommer du på något sätt så tar jag gärna emot ett tips. :) Jag vet en sak som man nte ska göra i alla fall. Man ska inte sätta sig framför datorn och börja läsa på diskussionsforum.
 
Varför måste man försöka göra tråkiga saker roliga? Jag brukar acceptera att städning är urtrist och hitta på olika genvägar. Tips;
-Släng hälften av alla kläder i smutstvättkorgen, andra hälften i garderoben (och stäng dörren kvickt). Tid; 2 minuter.
-Dammsug/torka endast golvytan ½ m närmast väggarna, kanterna är viktigast. Rummet ser mycket mer städat ut direkt. Tid: 2 min/rum
-Ta fram två gamla flyttlådor och lägg ner alla typer av papper i ena, prylar i andra. Bär ner till förrådet och hoppas att du inte saknar något inom snart framtid. Tid: 4 min inkl bortförsel.
Nu är det bara gammal disk kvar. Här är svårare att slippa undan.
-Har du separat toalett och dusch kan du ställa in all disk i duschen och låsa dörren. Duscha över med lite vatten så att matresterna inte torkar. 2 min.
Annars:
-Innan du börjar "städa", fyll diskhon med vatten/diskmedel, lägg i all disk (det är viktigt att all disk blir blöt, ryms det inte så komplettera med hink). Efter du fuskat dig igenom resten av boendet så går det tämligen fort att diska och skölja av. 1 + 3 minuter.
Voila: "städat" på 10-15 minuter.
 
Varför måste man försöka göra tråkiga saker roliga? Jag brukar acceptera att städning är urtrist och hitta på olika genvägar. Tips;
-Släng hälften av alla kläder i smutstvättkorgen, andra hälften i garderoben (och stäng dörren kvickt). Tid; 2 minuter.
-Dammsug/torka endast golvytan ½ m närmast väggarna, kanterna är viktigast. Rummet ser mycket mer städat ut direkt. Tid: 2 min/rum
-Ta fram två gamla flyttlådor och lägg ner alla typer av papper i ena, prylar i andra. Bär ner till förrådet och hoppas att du inte saknar något inom snart framtid. Tid: 4 min inkl bortförsel.
Nu är det bara gammal disk kvar. Här är svårare att slippa undan.
-Har du separat toalett och dusch kan du ställa in all disk i duschen och låsa dörren. Duscha över med lite vatten så att matresterna inte torkar. 2 min.
Annars:
-Innan du börjar "städa", fyll diskhon med vatten/diskmedel, lägg i all disk (det är viktigt att all disk blir blöt, ryms det inte så komplettera med hink). Efter du fuskat dig igenom resten av boendet så går det tämligen fort att diska och skölja av. 1 + 3 minuter.
Voila: "städat" på 10-15 minuter.

Tack för tipsen. Ett lättare sätt är att bosätta sig i ett tält och det kan man städa snabbt genom att hålla upp det och skaka så att allt trillar ut genom ingången. Kanske borde jag flytta tillbaka till mitt tält igen...