Hur är LOWA Struktura randoneepjäxa?

Hej!

Är det någon som använder LOWA Struktura randoneepjäxa. Är de bra, hårda, mjuka, bra/dåliga att gå/åka utför i osv....

Det finns olika modeller: GTX, EVO och Struktura. Är det stor skillnad på modellerna?

Tacksam för svar, Kalle.

Trevlig...

Har inte åkt pjäxan själv. Har dock läst mycket om den i Amerikanska tidningar o forum. Som jag har förstått dt är Evo den mer utförsbetonade skon. Själva Strukturan är mer allround. I colouirs skotest förra säsongen fick den högsta betyg för innerskon o utförande. Mycket bra att hika i. Den var inte bland de styvaste skorna som fanns md på marknaden men ändå bland de styvare på marknaden. Därför har Lowa till i år gjort en styvare pjäxa som jag som sagt har förstått är Evo. Tyvär verkar det inte som om det är nån som tar hem pjäxan här i Sverige. Sasquatch.se har ju Lowas skor i övrigt så man skulle ju kunna prata med dom o höra vad de säger. Annars så har ju cham3s.com den.

Cheers! / Henke
[Ändrat av PerHenrik 2001-11-28 kl 01:37]

Tack Henke!

För mig är det viktigt att pjäxan är skön att gå i, så det kanske inte är ett så dumt val. Enligt min smak är Strukturan fulast i branschen, men det gör väl inget. Evo är snyggare, men om den är hårdare så är den kanske mer stel att gå i.
Struktura väger 4 kilo. Lite tungt eller?
Evo och GTX 3,7 kilo.
Strukturan verkar vara prisvärd, ca. 2 500 kr i Italien.
Jag bor i Modena i Italien och här ser man ofta LOWA i affärerna. Många säger här att Scarpa Denali är alltför hård att gå i och ger skavsår med sina fyra spännen.

Ska jag ta hem ett par till dig när jag ska hem till jul?

Hejsan Kalle.

Frestande!

JA hade jag inte mina gamla Denali skulle jag klippa till direkt. Verkar va en härlig sko. Om jag bara kunde bli av med dom på nåt sätt. Jag håller med om att Denali är en styv sko. O tung är den också. Men då man är påväg utför är den betydligt trevligare att ha på fötterna. Här är föresten länken till förra årets test av AT skor i couloir. Väntar på nästa nummer av couloir ska dimpa ned i postådan för årets test. Måste också ha ett par Dynafit compatibla skor. Finns Laser där nere till bra pris?
[Ändrat av PerHenrik 2001-11-28 kl 21:36]

Lowa

Tjena
Jag har provat Lowan fast endast i affären. Den var blå och jag tror det var var Strutturan.
Att det inte blev någon affär berodde på att enligt min mening var den för soft. Jag skulle ha den till mer utför än uppför och eftersom en alltför mjuk sko är väldigt tröttande att åka i fick det vara. Lästen är något bredare än Scarpa men inte lika bred som Nordica tr som är för riktiga fläskben.Men den nya Evon är nog klart interresant.

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Vandrare Var kan man testa Lowa Struktura? Skidalpinism 9

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg