Imponerande långa etapper! Jag gick 2005 från Villefranche till Lescun, som för mig är ändpunkterna av de riktiga Pyreneerna, vilket tog 31 dagar, min särklassigt längsta vandring nånsin. Det blev en kombination av HRP (R:et betyder nog "route", förresten), GR10 och GR11.
Sista chansen att göra något så stort, tänkte jag, ty jag fyllde 61 senare den sommaren. De etapperna bör i snitt ha varit hälften av era!! Ändå hade jag vackert väder varenda dag (!!!), tältade fritt 17 nätter, OJMR. Idag är det knepigare med tält efter inrättandet av naturparkerna Alt Pirineu (Katalonien) och Posets- Maladeta (Aragón).
Men ni verkar ha tältat nästan varje natt och lagat eget. Lättvikt? Hur mycket bar ni?
På min tur stötte jag på en tysk som siktade på HRP på cirka 20 dar - han bar extremt lätt och var helt beroende av stugor (vilket garanterat ledde till långa etapper). Han undrade ibland om han hann uppleva särskilt mycket.
Har jag fattat rätt att ni valde GR 11 (VAllbierna) genom Aneto-området istf. HRP (Mulleres)?