Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Gillar dem. Jag använder dem till fjällvandring och ibland till klättring. De är bekväma, luftiga, snabbtorkande och går snabbt att kavla upp till shorts. Snygga är de också. Nackdelar är att de förmodligen inte är så slitstarka och att de är oförskämt dyra. Vidare varken värmer eller skyddar de särskilt väl, men det är de å andra sidan inte gjorda för heller.
De är prisvärda!
Jag köpte just mitt andra par, efter att ha bott i det första sen i julas.
De första har två skador: ett glödhål efter en grillning, och en 5 cm lång reva efter att jag hjälpte brorsan flytta. Jag märkte inte när den uppstod, så jag vet inte vad som hände.
Så de är nog inte lika tåliga som Houdini vill ge sken av.
Tycker ändå de är prisvärda eftersom de är så grymt sköna. De är svala, praktiska att konvertera mellan hel- och 3/4-längd och framförallt får jag grymt snygg bak i dem
Har använt dem mest hemma, och på lekplatsen, men även på ett par mindre utflykter i naturen.
Jag använder för närvarande ett par Houdini Liquid Rock Pants när jag vandrar i fjällen. Fördelarna med Liquid Rock-byxorna är att de sitter skönt och är luftiga samt att de väger lätt och torkar snabbt. Slit-tåligheten kan jag inte uttala mig om ännu då detta är första säsongen jag använt dem. De har dock klarat av två fjällturer hitintills i år, och de kommer med på min för säsongen tredje fjälltur, som bär av till Sarek imorgon.