Holavedsleden

Tänkte vandra Holavedsleden. Undrar om det finns vatten tillgängligt eller om man måste fråga på gårdar och hus?

Tack på förhand.

Hur va leden då du gick. Det kanske är ett par år sedan. Jag funderar på att gå Holavedsleden eller John Bauerleden i år. Eller någon annan som gått dessa nyligen ?

Hej Anders
Jag gick båda lederna 2011. Är även uppvuxen nån mil från holavedsleden så jag känner till området väl. John-Bauerleden kan jag verkligen rekommendera, den är fin. Ordentligt kuperad är den också.
/Martin

Hej Anders
Jag gick båda lederna 2011. Är även uppvuxen nån mil från holavedsleden så jag känner till området väl. John-Bauerleden kan jag verkligen rekommendera, den är fin. Ordentligt kuperad är den också.
/Martin

Vet du hur det är med vatten utefter leden? Bör man ha med sig extra?
//Anders

Kan likt Martin rekommendera John Bauerleden, personligare tycker jag den är finare än Holavedsleden.
Jag vandrade leden sommaren 2011 mellan Husqvarna och Gränna. Om jag inte minns fel finns det någon brunn markerad i ledbeskrivningen ganska nära andra vindskyddet, den var torr när vi passerade. Andra natten sov vi vid vindskyddet som ligger en lite bit utanför Bunn. I anslutning till vindskyddet ligger en stugby. Där fanns möjlighet att fylla på vatten. Det är också en kalkkälla utmärkt på kartan någon av etapperna, där drack jag vattnet utan problem.
Leden passerar ju också förbi gårdar lite till och från och där kan man säkerligen få vatten.

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
camoscio Holavedsleden, hitta början i Gränna Vandringsleder 8

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg