Höstpaddling

Fina höstdagar är fantastiska!!!

Jag var ute med ett par kamrater i helgen och tältade, vi hade en fantastisk tur med solsken och svaga vindar.
Vi hade till och med sådan tur så att vinden vände på söndagen vilket medförde medvind både ut och hem.
Visserligen är vattnet inte så varmt, men ett snabbt dopp i Östersjön så här års behöver man inte vara "vinterbadare" för att göra. Vattentemperaturen kan vara uppemot + 14 i bland sent i september, men nu i helgen var det dock bara +9,5, blev ändå ett snabbt uppfriskande dopp!
Tält och sovsäck brukar funka med det man har sommaren, jag brukar ha med en fotogenlampa för lite "mys" på kvällen när mörkret lagt sig. Fotogenlampan kan med fördel också användas för att få bort den lite "råa och fuktiga luft" som det lätt blir i tältet. Ställ in den tända lampan i tältet en halvtimme innan det är dags att gå och sova och du har det lite lagom varmt inne i tältet när du kryper ner i sovsäcken.
OBS! Släck lampan direkt eller ställ ut den utanför tältet när du går och lägger dig, annars utgör den en stor brandrisk!
/Jampa
 

Bilagor

  • IMG_0470.jpg
    IMG_0470.jpg
    37.2 KB · Visningar: 409
Inte ens då slutar min säsong för då blir det kusten och havet. Paddling är en året-runtaktivitet och först nu har mina grannar och vänner fattat att jag inte är suicid och försöker ta livet av mig fast jag försöker hålla igång hela året.

Åker du snowboard på sommaren också? :)

Jag tycker nog paddling är en sport som är bäst när det är badbart i vattnet utan en massa torrdräkter och skit. Typ 3-4 månader om året.

Kanske testar nån gång men det lockar inte så mycket. Blir inte heller sugen på att ta med tält och sovsäck när jag är ute och åker längdskidor på vintern. Det hör inte till årstiden att campa....brrr
 
Åker du snowboard på sommaren också? :)
Nej jag överlåter åt andra att bryta div. kroppsdelar, jag har ingen större lust att hamna i rullstol.

Jag tycker nog paddling är en sport som är bäst när det är badbart i vattnet utan en massa torrdräkter och skit. Typ 3-4 månader om året.
Äh du är bara avis för att du inte har råd med en lika bra torris som min.

Kanske testar nån gång men det lockar inte så mycket. Blir inte heller sugen på att ta med tält och sovsäck när jag är ute och åker längdskidor på vintern. Det hör inte till årstiden att campa....brrr
Äh vad där det där för j*vla kärringfjoll?
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
UffeB Höstpaddling med bra boende Paddling allmänt 7
tnt Höstpaddling Paddling allmänt 2
pf Höstpaddling Paddling allmänt 3

Liknande trådar