Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Jag håller med om att samma håll för alla är bättre. Sen ser jag inte det här som en tävling utan mer som en tur tillsammans. Sista kilometrarna kanske det blir fartökning, men i övrigt långturstempo - åtminstone för mig.
jag deltar just pga att man inte behöver paddlar ensam så som det annars rätt ofta ske.
jag har kört en hel del långdistans cykellopp där man i början är en grupp på typ 30-50 pers och det går alltid väldigt fort att plötsligen bli själv. visst de loppen är längre och på vägen med kurvor osv ses man inte lika som på vattnet. men ändå, kör vissa åt andra håll,l man har olika tempon osv så bli det ju fort relativt ensam.
Eftersom tyckande efterfrågas måste jag nog ansluta mig till gruppen som vill att alla paddlar åt samma håll. Även om det blir splittring så ökar väl chansen att någon vill hålla samma tempo som jag. Det är ju inte precis för att jag vill paddla själv som jag har anmält mig...
Hej!
Nu har jag uppdaterat hemsidan så att man kan ladda ned banan i gpx-format.
Den som vill kan då även studera alla detaljer om hastighet de olika delsträckorna m m. Då kan det vara bra att veta att det blåste mestadels SV 4-7 m/s hela dagen. Oturligt nog med en peak under etapp 3, den mest exponerade fjärden. Det syns på hastigheten.
Total tid blev 7:54, varav 1:16 var paus fördelad på tre tillfällen. Tar man det betydligt lugnare blir det ca 1 h till, vilket ändå blir rimligt med tankte på ljusförhållanden den 20/10.
kanske fel forum ?
Hursomhelst
När jag laddat in bansträckningen i tex Google Earth så får jag bara upp Etapp 1
Någon som kan tipsa om vad jag gör för fel ?