Hösten är som bekant en mycket trevlig tid att paddla. Kan denna kompis-tävling i samma anda som Orust-runt möjligen intressera?
För vem?
Alla! Sträckan är vald så att det vid eventuellt behov går att bli hämtad på flera platser längs sträckningen. Ett syfte med detta evenemang är att få fler att våga ge sig ut på hösten.
När?
Lördag 20 oktober 2012.
Var?
Start och mål i Strängnäs (80 km väster om Stockholm).
Sträcka?
Runt Tosterö och Aspö, 44 km.
Format?
Som Orust-runt, dvs på egen risk och utan formell tidtagning. Men trevligt!
Anmälan?
Om intresse visar sig på detta forum fixar jag en webplats för tävlingen.
Är det möjligt att paddla den distansen så sent på året?
Ja! Jag ser det som finess med tävlingen att start och målgång sker i gryning och skymning. Jag har kontrollpaddlat sträckan den tiden på året och funnit att tidpunkten är en lämplig avvägning med tanke på dagens längd. Paddlar man medsols har man bara Strängnäsfjärden kvar i skymningen. Man är då nära land, utan vindpåverkan och utan övrig trafik.
Någon som hänger på?
Johan Wild
För vem?
Alla! Sträckan är vald så att det vid eventuellt behov går att bli hämtad på flera platser längs sträckningen. Ett syfte med detta evenemang är att få fler att våga ge sig ut på hösten.
När?
Lördag 20 oktober 2012.
Var?
Start och mål i Strängnäs (80 km väster om Stockholm).
Sträcka?
Runt Tosterö och Aspö, 44 km.
Format?
Som Orust-runt, dvs på egen risk och utan formell tidtagning. Men trevligt!
Anmälan?
Om intresse visar sig på detta forum fixar jag en webplats för tävlingen.
Är det möjligt att paddla den distansen så sent på året?
Ja! Jag ser det som finess med tävlingen att start och målgång sker i gryning och skymning. Jag har kontrollpaddlat sträckan den tiden på året och funnit att tidpunkten är en lämplig avvägning med tanke på dagens längd. Paddlar man medsols har man bara Strängnäsfjärden kvar i skymningen. Man är då nära land, utan vindpåverkan och utan övrig trafik.
Någon som hänger på?
Johan Wild
Bilagor
Senast ändrad: