Höjdpunkt 2002

Dags att summera året, vad har gett er dom största upplevelserna?
Klättrat en grad hårdare, gjort första turen på flera replängder, köpt kajak eller haft en fantastisk skidtur i påsk?
Höjdpunkt -2002 med andra ord, kom igen och delge lite inspiration!
 
Kom igen!

Hm.
Ingen respons, provar själv.

Påsken sprack, hade jour på brandstationen så i brist på glassiga skidturer säger jag paddlingen i Stockholms skärgård i makalöst väder och ASKR i Vesterålen, Norge.

Å nya kajaken så klart...

Sämst var att Lofoten regnade och blåste bort men efter tre veckors tokflin i kajak mös jag ändå.



JL
 
Några höjdpunkter...

Det finns några saker som sticker ut när man ska summera 2002. Tur att du bara frågar efter positiva saker...:

- Jag köpte en kajak. :)

- Jag slutförde "En Svensk Klassiker". Jag avslutade med Vansbrosimningen. Om några veckor så påbörjar jag nästa... ;)

- Efter studier och en hel del träning så lyckades jag lära mig rolla med kajaken. :)

- Sommarens Sarekvandring i augusti med fint väder i tre dagar förtjänar naturligtvis att nämnas...
 
Sälka

Höjdpunkten detta år för min del var när jag satt uppe på Sälka(toppen) och skådade den underbara utsikten. Hade kalasväder och såg precis allt som man kan se, med andra ord Kebnemassiven samt fjällen runt ikring och in i Norge.

Kan varmt rekommendera denna tur om man har en extra dag att ta i Sälka.
 
Harr

Min höjdpunkt på 2002 uteliv var helt klart harrfisket vid Kaitum älven. 10 härliga dar med fin natur(keb runt hörnet),kalas fiske och goda vänner!!!

Sämst var att vi inte hann med våran årliga gäddfiske vecka i höstas!! men det är ju snart vår.
 
HÖJDPUNKTER!!

- Vandringen på öland, 5 dagar utan ett moln, sista natten (ok) brakade det loss, tält på äng vi i tält, tillbringade sista natten i telefonkiost, kanske korkat?

- Kanotande runt omkring södertälje 2 dagar en natt, sov på stranden, öppen eld, OTROLIGT mysigt...

- Varje helg två till tre etapper på sörmlandsleden, sov i tält eller vindskydd, feta minnen ojojojojoj...

- Vandring med 15 st barn förskolebarnens sista år, 2 mil 2 dagar... häftigt, stolta barn: nöjd personal :)
 
Mina höjdpunkter

Måste vara..

Vallé blanc, en dag med kanon väder, underbar skidåkning.

http://nederman.cern.ch/web/pixview.asp?go=1&golev=g2L36

Tete Rousse

En vandring på första delen av Mont blanc, underbart väder och mycket lagom endagars vandring.

http://nederman.cern.ch/web/pixview.asp?go=1&golev=g8L64

Mont Blanc

Även då jag inte kom till toppen i år(gör ett nytt försök nästa år) så var det underbart väder, och det mesta gick bra..

http://nederman.cern.ch/web/pixview.asp?go=1&golev=L70

Planer för i år är bla klättra Mont Blanc, Weissmies om 2 veckor, Weisshorn och bishorn. Ska försöka ta 10 st 4000 + toppar i år

Har jag tid så tänkte jag även försöka komma ner till Afrika för en vandring till Kilimanjaro


Tänkte åka till Italien och testa på Alania(inte säker på stavningen) med några puder åk med helikopter. Även lite skidåkning i La grave..

Det är mina planer...
 
Instämmer med föregående, trots att det innebär en massa slit.

Fick skjuta första tjädern för unghunden.

/BAX
 
3 höjdpunkter.

-Simmade med vilda delfiner mitt i Atlanten, Azorerna i Augusti.

-Friade till Michele, på Azorerna, hon svarade JA!!

-För första gången på långfärdsskridskor på de Holländska kanalerna och sjöarna 12, 14 och 15 december, superfin is!!

God fortsättning!
 
Japan

Hände en hel del men helt klart så var min Japanresa störst..

Tränade och turistade i Kyoto, Osaka, Tokyo på ön Shikoku/Taodotsu....

Såg och gjorde det mesta under 1 månad.

Bodde i allt från gamla munkkloster på landsbyggden till mitt i Roppongi ( nöjesdistriktet i Tokyo..

Får en tår i ögat vid minnet av denna otroliga resa, listan på äventyren där kan göras lång vilket är skönt nu när jag ser det gråa Göteborgsvädret!!

Men minnet värmer länge än!!

Så ut och res, det hälper längre fram!!!


Jan
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
schäfern Gott 2002 på er. Utrustning allmänt 0

Liknande trådar


Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg