Hoppas att du får en trevlig tur!
Förresten, jag ska paddla i Bohuslän i slutet av juli. Har aldrig varit där förut. Kan du rekommendera något för en någorlunda van paddlare, men som helst undviker allt för långa sträckor av öppet vatten? [/QUOTE]
Tack för svar!
Jo, västkusten är en pärla för sig - men inte i juli och i början av augusti, eller under själva industrisemestern! Men, om du inte har ont av en massor av båtfolk av olika valörer, ja, då är västkusten som jag nämner, ett kajakparadis för sig! Har du möjlighet paddla från Björnlanda kile i Göteborg och upp till Fjällbacka, eller välj Fjällbacka med omnejd, eller Kosterarkipelagen.
Gå in på min profil och klicka dig fram till de olika kajakartiklarna jag skrivit på utsidan om västkusten. Jag själv väljer nästan alltid kajakturer på västkusten före, eller efter den stora båt- och badsäsongen, eftersom jag gillar ensamheten. Den får jag under högsommaren på Hälsingkusten där man knappt ser kajaker eller båtar, trots högsommar och semestertider. Du får gärna ringa mig om du vill ha mer hjälp under din paddeltur på västkusten.
Bästa kajakhälsning
Inge i Göteborg och med hus i Hälsingland!
070-2198265