Högalpin kurs

Hej Henrik
Jag vet inte riktigt var gränsen går för reklam här på forumet men det känns som du svarade på mitt inlägg så jag måste bara berätta.
Vi samarbetar med två olika arrangörer i klättring och glaciär. Båda är noga utvalda och har UIAGM-kompetens, bre.no är inte en av dom.
Vi säljer våra kurser utan pristillägg jämfört att köpa direkt och dessutom slipper du göra utlandsbetalning och du täcks av svensk resegaranti, m.m. samt att du får min trevliga service :)

Med vänliga hälsningar Marita

Svenska klätterförbundet har ju också alpina kurser. Den som är mest aktuell om du vill få lite glaciärteknik är kanske kebnekaisekursen, längst ner på http://www.klatterforbundet.com/content_sub?cat=6&cid=80. De har även kurser i Dolomiterna och Lofoten men de verkar vara mer inriktade på klippklättring. SKF:s kurser kräver dock vissa förkunskaper, men om du har viss klättererfarenhet sedan tidigare skulle jag tro att de håller hög klass.

Liknande trådar

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg