• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Hjälper det att byta linser?

Hej, får lite problem med linserna nu när det är lite kyligare. Blir lättare torr och de irriterar lättare nu. Såklart att de allt alltid blivit så framåt kvällen men nu känns det värre. Är ny linsbärare så jag undrar om någon har provat olika märken som kanske är bättre. Är det någon skillnad och kan det bli bättre med andra linser? Har Eye-q. Synsams.
Tack tack för lite info! :)
 
Jag kör också med Eye-Q men upplever inte att det skulle bli värre nu när det är kallare.
Men detta är individuellt!
Eftersom det blir torrare i luften när det blir kallare så är det kanske logiskt att du kan känna att det strular mer med linserna.

För min egen del så har jag i omgångar kännt att jag blir torrare i ögonen än annars och har provat linser som skall släppa in mer syre och som skall fukta ögat bättre.
Jag har för mig att dessa var "Dailies Aqua Comfort Plus"

Dessa passade dock inte mig alls. Jag blev klart torrare i ögat än annars och dessutom kostar dom mycket mer än vanliga Eye-Q.

Numera har jag med mig en liten burk med ögondroppar med mig. Det hjälper mig bäst.

Men detta är som sagt, högst individuellt och jag rekommenderar dig egentligen att du tar ett snack med din optiker om det.

//Peter
 
Aj då då vet jag att jag inte ska välja Dalies! Jo jag får prova med droppar, trots att det är lite jobbigt att hålla på med. Men det blir ju snart varmt igen så det hela ska nog lösa sig!

Tack för svaret!