• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Hjälp!

Hej!

Vill höra om det är några som har några bra tips på hur man kan slippa skavsår!
Jag drabbas nämligen alltid av detta när jag springer långa sträckor och Sthlm Marathon närmar sig med stormsteg! Ska man kanske tejpa sig t ex vid armarna när man springer i linne eller finns det några andra knep. (jobbigt att springa med armarna rakt ut...)Fötterna har jag däremot aldrig några problem med.
Jättetacksam för tips!

testa!

Tycker att du ska testa! Om du vet var du brukar få skavsår någonstans så är det ju bara att tejpa där och hoppas att du inte missade någon bit. Själv brukar jag tejpa varenda bit av huden där sportbehån ligger an vid längre skidturer (jättekul i duschen efteråt....) Något annat alternativ har jag inte kommit på, har letat och letat och letat bättre sportbehå men oavsett märke på behån lär banden, knäppet och kanten under brösten skava när man är ute tillräckligt länge.

Kristina

Knäppe?!

Finns det fortfarande "sportbh" med hyska/hake?
Problemet med skavsår av sportbh:n tror jag beror på att den inte är slät på insidan utan på - utsidan. Prova att vända den ut och in, det syns inte i alla fall!

sport-bh:ar

Javisst finns det sportbh:ar med hyskor/hakar/knappar/någon form av öppnings/stängningsanordning även om de är svåra att hitta.

Varför letar man då med ljus och lykta efter skavsårsframbringande sport-bh:ar? Jo, idén med en sportbh är att den ska hålla bysten på plats! De linne-liknande saker man trär över huvudet är snygga att se på och de har säkert någon form av effekt på en mycket liten byst. Men. Om material är tillräckligt töjbart för att det ska gå att trä över bysten så är det också tillräckligt töjbart (med god marginal) för att låta brösten hoppa och studsa hej vilt vid fysisk aktivitet. Oftast blir dessutom materialet mer töjbart när det blir fuktigt.... Så, för att brösten ska stanna där de ska behövs ett stabilt tyg och ska man då komma i och ur den så behövs knäppning. Sedan finns det sämre och bättre knäppning.

Har inte provat ut och in, ska testa det....

//K

Sportbehåar utan knäppen

Hej!

Jag kan varmt rekommendera FreEmotion by Erika Johansson, en sportbehå utan hyskknäppning och som dras över huvudet som ett linne. Idag tror jag att samma behåar heter Craft, men jag är inte helt säker.

Jag har storlek E75-E80 och har alltid haft svår att hitta lämplig sportbehå, men dessa behåar har varit helt suveräna för mig i alla fall. Brösten hålls på plats och behån skaver inte. Dessa behåar har blivit mina favorit-behåar även till vardags...

/Marianne

tack för tipset

Tackar för tipset. Jag har försökt köpa en FreeMotion (den variant som är i något underställsmaterial som transporterar bort fukt) vid ett par tillfällen eftersom jag läst på förpackningarna att de har rätt stor sortering på storlekar men affärerna har aldrig haft rätt storlek inne... Kanske man kan köpa den via internet någonstans?

Kristina

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
annita anybody help me? någon hjälp mig? Tjejforum 11
Onedge Tjejer..hjälp ! Tjejforum 1
Johanna81 HJÄLP! Är i desperat behov av äventyr... Tjejforum 6
cotterskog Hjälp!Julklappstips sökes Tjejforum 3

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg