3 sekunders googlande gav: http://registry.gimp.org/
Om jag inte minns fel så finns det dessutom en plugin till GIMP som kan köra Photoshop-makron.
Färdiga script och möjlighet att köra ps-makron är en sak, den funktion jag syftar på är möjligheten att kunna spela in och skapa makron enkelt och momentant medan jag jobbar. Det är ofta så att jag vill kunna göra samma sak på flera bilder jag jobbar med; t ex så brukar jag när jag gjort en bild färdig spara en bearbetad tiff som jpegs i både en "HiRES-mapp" och en LoRES-mapp" och då är det smidigt att bara kunna trycka på record-knappen och spela in ett makro där jag sparar om den högupplösta filen i HiRES-mappen, förminskar den till webupplösning, byter till lab-läge, markerar ljushetslagret, lägger på skärpa, markerar alla lager, konverterar till sRGB och sen sparar som web i rätt mapp.
Men som jag säger så är gimp ett bra program ffa med tanke på att det är gratis, men det är ju ingen ekvivalent till photoshop cs och tycker man att man klarar sig med det så är det ju onödigt att köpa photoshop.